jul.

Över jul har jag varit uppe i Hallsberg och hälsat på familjen. Det var faktiskt väldigt trevligt, mestadels av tiden. :/

Åkte ner dagen innan jul, hem till mamma. Träffade alla syskonen plus kusin och så mamma såklart. Jisses vad jag saknat allihopa! Vi satt uppe halva natten och spelade spel och skrev tokiga historier. Såna historier som man skriver i ca en minut och sen viker man ner och så får nästa fortsätta på historien.. skitkul! Det blev en del tokiga saker faktiskt. Sen somnade jag och Oscar i mammas säng, hon själv fick sova på soffan. Haha.. Jag vaknade nästa morgon av att min syster fått skutt ur sängen och var aningen ivrig.... upp, duschade osv, hjälpe mamma med sista julmaten, åt mat och kollade Kalle Anka, tomten kom! Min yngsta bror som är 2,5 år är fortfarande ganska övertygad om att tomten är på riktigt så det var rätt kul att se honom när 'tomten' kom. Tomten bar upp min bror och då sa min bror pappa till tomten.. jättekonstigt. Sen när tomten gått och plötsligt pappa kom hem igen så konstaterade min bror att pappa har samma skor som tomten. Vi sa till min bror att det är jättepopulära skor som alla har. Jaha, sa han bara då. Tomten finns!

På juldagen blev det att åka till farmor och farfar. Dit kom mina kusiner och deras föäldrar och pappa. Vi åt lite god
mat och hade lite julklappsutdelning.

Om det är någon som tycker det är kul att höra vad jag fått i julklapp så kan ni ju bara fortsätta läsa, annars hoppa till nästa stycke. :P
smink, fönsterlampa, parfymer, presentkort på IKEA och H&M, en tavla, ljusstakar mm..

Efter besöket hos f&f så åkte vi hem och fixade lite för utgång. Prima kul. Åkte till Linda, alla åkte till Motala för att ha kul. Träffade några gamla klasskompisar. Jättekul faktiskt! Vi dansade, drack och Linda raggade för fullt. Haha, :P Kvällen gick rätt fort och det stängde redan vid 01.. så det var bara att sätta sig på bussen hem igen. Oscar och jag somnade på bussen och båda ville bara hem och sova. När vi kom hem hade mamma varit ute hon med och fått med sig besök. Blä säger jag bara. Trött idag! Nu är jag iaf hemma i Gbg igen.. Kändes lite konstigt att åka. Fick aldrig säga hej då till mina syskon eftersom dom var hos sina pappor. De har alltså olika pappor.. :P

Jaja.. för övrigt så är det rätt segt nu. Jag har hemskt ont i magen också. Har haft det i lite drygt två veckor nu. Imorn skulle Oscars mamma ringa sjukhuet och hjälpa mig få tid där så dom kan hitta felet. Jag kan ju inte jobba. Kommer fan inte få några pengar alls nästa månad nästan. :/ Det står iaf att jag ska jobba på måndag. Hoppas jag kan göra det då.. annars blir dom nog inte glada på mig på jobbet.. :/ men vad ska jag göra?

Haha, nästa gång jag åker härifrån så tar jag med mig mina katter. Oscars bror var ingen vidare kattvakt faktiskt. När vi kom hem så var det bajs överallt. Lådorna var fulla och så hade de bajsat på sängen. På våra täcken.. Nej, nästa gång får dom följa med mig/oss.

Hm, ska nog göra något annat vettigt nu.. men vet inte vad. Kanske ska plocka upp packningen... annars får den stå tills imorn. Nej, bättre att göra nu. :)

Hade bra! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0