Sötnos hemma igen!

:) Ja, idag fick jag hämta honom!! Jag och Oscars mamma åkte dit. Oscar jobbade..
Han blev helt till sig när han såg mig. Hans tassar åkte upp och ner från britsen och klorna var ute. Han spann högt och slängde sitt huvud mot mitt när jag böjde mig ner över honom. Han borrade in sin nos mot min kind och i mitt hår! Så söt min lilla kisse!


Nu har vi i alla fall fått order om att hålla honom under extrem uppsikt i minst en vecka. Och när vi sover ska han vara i sin transportbur hela tiden. Gärna ska han vara där, i transportburen så ofta som möjligt. Så klart ska vi ta ut honom och klappa och gosa med honom. Och så måste han ju få komma ut och äta och gå på lådan. Men detta i en vecka och sen får han komma ut lite mer... ut och gå och så kan vi börja lite mer med sträck och böjövningarna.
Nu ska han få massage varje dag till det är bra. :) Hoppas han njuter av det. :)


image94
Men hela grejen känns så onödig. Jag menar, som jag visar på bilden till höger.. Inringningen vid ettan visar operation nummer 1. Där bröt han benet. Och där satte dom in de tre stavarna som skulle hålla benet på plats.
10 dagar senare fick vi tid till sjukgymnast. Men då hade han ju så ont att de behöll honom där. Det visade sig att staven hade börjat vandra och den plockades senare ut vid inringning nummer 2.
Jag undrar om det är något som händer ofta? Jag fick svar nej. Alltså har dom gjort något misstag.
Jag tycker bara synd om Figaro. Han får gå igenom så mycket. Han blev dessutom av med bollarna nu. Men den delen bjöd dom på. Med rätta, tycker jag!

Jaja, nu får vi blicka framåt och hoppas att denna ischianerv inte blivit så störd av staven att han kanske inte kan använda benet. Han hade redan nu minskad känsel i benet.
Så nu ska jag pilla han under tassarna, ge han massage och hjälpa han med att sätta ner foten. Sen ska jag ge honom lite mat som Oscars mamma köpte till honom. Dyr mat!

:) Hoppas ni som läser inte tycker det är alltför jobbigt att läsa allt tjat jag har om min katt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara skönt att höra att det går framåt för lille Figaro..hoppas att det läker fint nu.

Muminkissen här hemma har oxå fått bort sina kulor...tur att dom inte vet vad som har hänt
;O)

POSS O KRAM FRÅN MOSTER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-02-20 @ 19:20:21
Postat av: Sandra

Svar till moster.
Ja, verkligen.. haha :)

Hur går det med dina små kissar då? Dom är ju så söta!

2008-02-20 @ 22:43:38
URL: http://sanondra.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja..honkissen (Lilla My) har flyttat till ett par på landet....hon trivs jättebra där....men jösses va tomt det blev här hemma....vi saknar henne grymt mycket...men det blev lite trångt här hemma med båda.

KRAMAR

2008-02-21 @ 17:39:51
Postat av: Sandra

så nu har du bara en katt kvar?
Jag vill ha en till katt.. men jag vet inte riktigt vad oscar säger om det.. :/

2008-02-23 @ 20:21:51
URL: http://sanondra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0