Att göra.

Frågan är vad man ska hitta på. Eller, om man ska hitta på nåt.. Känner att det är rätt skönt att inte göra ett skit. Det är rätt skönt att bara sitta hemma ibland och inte ha något planerat. Inte några måsten alls. Inga krav alls.
Jo, ett krav har jag på mig. Men det kan jag inte fixa förens Oscar kommer hem och det får jag inte glömma då. Glömmer jag det så blir det inget kul alls. Det kan bli dyrt.. :/

Just nu drömmer jag bara om en sak. Varje natt som jag minns en dröm så har drömmen handlat om samma sak. Jag vill att den ska bli sann!!!!!! :D Snart!!! :D

Jag funderar på att ta ett riktigt krafttag och storstäda här. Typ torka golv och damma osv... Jo, det behövs verkligen!
Men diska, det tänker jag inte göra igen. Nu är det faktiskt Oscars tur.. nåt kan han allt göra! Han är inte ensam om att jobba i detta hushåll. Och visst är jag ledig nu i veckan men sen jobbar jag ju i helgen då han är ledig. Och jag kan slå vad om att han inte kommer ta intitiativ till att göra nåt här hemma. Eller, kanske att han går och handlar. (mjölk till sig). image63
Okej, ingen av oss är väl speciellt bra på att plocka undan efter sig. Vi båda måste bli bättre. Men jag måste säga att jag nog ligger lite före Oscar på den fronten.. Jag lägger iaf min smutstvätt i tvättkorgen och jag stänger åtminstonde garderobsdörren efter mig. Det gör inte han. Och har han nåt i handen så lägger han det precis där han står...
Visst är min älskling inte ensam om detta betéende, det finns nog många fler som är lite slarviga.. men det blir jobbigt i längden.
Nu i efterhand, när jag tänker på hur mycket min mamma gjort. Med 6 barn hemma så har det nog inte alltid varit lätt. Vi har nog inte varit dom hjälpsammaste barnen heller. Hon har stått ut med mycket. Jag hoppas hon får lite mer hjälp av mina syskon som fortfarande bor hemma än vad hon fick/inte fick av mig.

Nu har jag fastnat i en serie på 5:an. Unga mödrar. Det är kul att se faktiskt. Tänker att jag kunde varit en av dom. Men jag gjorde som jag gjorde och det var nog rätt bra. Annars hade jag inte haft någon utbildning och hade inte heller träffat Oscar. Men visst tänker man på det ibland. Såklart. Jag var alldeles för ung, jag var inte redo på långa vägar. Jaja.. det som har skett har skett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0