Brutet ben.

Jag gick fram till Figaro som låg i sin hydda. Han mjauade högt och det lät som han hade ont. image71Jag bar honom ur sin hydda och då mjauade han högt! Han hade ont! Har ont.
Jag ringde till vetrinären. Akutsamtal till hennes mobil. Hon lät väldigt upptagen och jag hörde barnrop i bakgrunden. Hon sa att hon kunde kolla på Figaro i kväll vid 18 eller om jag trodde jag kunde vänta tills imorn bitti och få en tid som inte var akut.
Min stackars lilla kisse hade jätteont. Oscars mamma tyckte jag skulle ringa blå stjärnan och fråga dom vad dom tyckte jag skulle göra. Sagt och gjort. De tyckte jag skulle åka in akut på en gång. De gav han smärtstillande och lugnande medel. Sen tog de röntgenbilder på hans bakben. Övre lårbenet var helt itu.
Nu fick han stanna kvar på blå stjärnan och sen ska han få opereras på onsdag. 20 000:- kostar hans operation, trodde hon som jag frågade. Tur att han är försäkrad!!!
Jag vet inte riktigt exakt vad som hänt men jag kan ju gissa. Våran fönsterbräda i sten låg på golvet.. mina gissningar går direkt till att han kommit i kläm där under. Brädan kan ha hamnat så tokigt på benet så det gick av direkt.
Lilla, lilla Figaro. Hans lilla ben hade inte en chans... Jag hoppas att allt går bra på operationen och att han klarar sig. Hoppas det inte blir så att han får genomgå en jobbig operation och att han sen inte klarar sig iaf.. Ja, tankarna är många.

Nej, nu ska jag duscha och sen ska jag vara lite gullig mot Oscar och fixa hans favoritmat - pytt-i-panna, tills han kommer hem från träningen. :)
Puss & Kram! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0