Första dag på jobb efter sjuk.

image17Sova
Så, idag var det dags.. Låg vaken hela natten.  Låg i sängen, försökte blunda men var inte trött så ögonen höll sig öppna av sig självt. Klockan slog 01. Massa ljud utanför, katterna, Oscar, vad är det som låter? Går upp, Baileys hade rivit upp pulpan på nageln - hade väldigt ont! Tog in honom till mig och gav han lite mat och vatten. La mig, försökte sova igen. Oscar kom och la sig. Klockan blev 02. Börjar få smått panik. Ska upp upp 2.5 timme, måste sova! Jag är inte trött. Klockan blir 03. Jag somnar faktiskt till en stund efter jag kollat på klockan nu. Men vaknar efter en stund av att Figaro plöjer i lådan, jisses, stanken håller mig vaken. Klockan slår 04, jaha, då var det bara 50 minuter kvar tills jag ska upp. Somnar till, på riktigt, (äntligen), några minuter senare ringer klockan och det är dags att gå upp. :( 04.50. Jag var inte trött på jobbet idag. Jag var supertrött när jag kommit hem och satt mig i soffan. Ska duscha snart och sen lägga mig!

Idag på jobbet frågade en tjej om jag kunde jobba åt henne på måndag. Hon har fått hoppa in så mkt extra att hon hade jobbat nio dagar i sträck nu. Hon behövde ledigt. Yes! Verkligen kul, tyckte jag. Jobba sju dagar i sträck! Men jag kunde inte säga nej till henne. Tur att en kille kom och erbjöd sig jobba istället! Blev jag glad och lättad. Känner att jag vill ta det lugnt i början, så det inte blir likadant som sist.. tråkigt om jag skulle blir sjukskriven för samma orsak igen om det går att förhindra. Jaja....

Nu ska jag pilla lite med Michelles blogg. :) Jag har fått fria händer, (nästan).
Puss & Kram ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0