Alla utom jag...

Camp Nou...sitter och kollar på fotbolls EM nu.. Sverige mot Grekland. Eller, kanske inte alla, men nästintill.
Jag har det på i bakgrunden.. men kan inte påstå att jag tycker det är sådär jätteintressant..

Jag kan faktiskt bjuda på en liten historia för den som vill läsa. Det var när jag och två kompiar var i Barcelona och praktiserade. En kväll gick vi till Camp Nou.. (Europas största stadio. Läste någonstanns att nuvarande maxkapiciteten är 98787 personer ! ! !) Hur som helst...... vi gick dit och kollade. Det var väl en upplevelse, men inget mer. Jag kollade mer på folket runt omkring, som för övrigt såg helt galna ut, än på matchen som spelades. Vi såg i alla fall Henke Larsson... tror det var hans sista match.. minns inte ens vilka Barca mötte eller vilka som vann! Haha.. Det som var mäktigast var snarare känslan när alla fansen stormade ut på gatan efter matchen än själva matchen.. jaja, det var min historia. Vad tycker ni om fotboll? Hockey är roligare tycker jag!


Kommentarer
Postat av: Fredric

Camp Nou tar i max kapacitet 110.000 åskådare, dom har 98.000 säsongskort sålt till varje säsong. ^^

2008-06-11 @ 09:04:44
Postat av: Sandra

Jag läste nyligen att de var tvugna att sänka maxkapaciteten pga säkerhetsskäl.. sådeså..;P

2008-06-11 @ 21:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0