pip

Angående den tanten som var i kassan idag. Det är ju alltid (nästan) samma gamla vanliga tjat som utspelar sig. Ungefär så här lät det idag. (tant redan upprörd när hon kommer fram till mig, har pratat med någon annan innan mig, hon går före alla i kön och skriker till mig det första hon gör.

Pip: Hur länge ska man behöva sitta här egentligen? Nu har jag suttit och väntat i tjugo minuter va fan gör dom där sköterskorna egentligen?!?
Jag
(innan jag fattar att hon droppat in utan att beställa tid): Vem skulle du träffa?
Pip: Ja, det vet inte jag. Det sa hon aldrig!
Jag (
börjar få en aning om att hon sitter på kontakten): Okej, men det är en sköterska du ska träffa och det är ju faktiskt så att när man bara droppar in utan att boka tid så kan det ju dröja innan sköterskan kommer... Saker som är akut går ju fö...
Pip
(avbryter):  Vart sitter dom?
Jag: Sköterskorna menar du?
Pip: Ja! (
aningen irreterad)
Jag: Ja, dom sitter här i huset på lite olika ställen.
Pip
säger ingenting utan stirrar extremt surt tillbaka som svar.
Tystnad.
Pip: Jag vill prata med chefen! Vad heter hon?
Jag ger namnet till henne och förklarar att jag kan be henne ringa henne om hon vill.
Pip: Nej, skriv hennes namn och nummer här. Jag ska ringa henne!
Jag förklarar att jag lämnar hennes nummer till henne så ringer hon tillbaka.
Pip
är nu väldigt upprörd och jag gissar på att hon vid det här laget dragit mig i håret x antal gånger i sina tankar.

Det hela slutar i alla fall med att jag halvt lyckas övertyga henne om att Å ringer henne. Jag börjar stänga luckan..
Pip säger: Bra, då hoppas jag hon ringer idag också!
Jag säger att det kan jag inte lova. Luckan åker igen och jag går därifrån.

Samtalet pågår mycket längre än det jag skrivit ner här. Minns inte allt exakt och så.. men ungefär. Och det relevanta står med.

Agerar jag fel?
Vad tycker du som fortfarande läser?
Hur skulle du agerat?
Vad skulle du sagt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0