Seg måndag

Okej, så seg har den kanske inte varit hela tiden. Bara stundvis.
Morgonen börjar i halvt kaos. Tydligen är något fel på telefonerna så patienter kommer inte fram. Resultat: Patienter kommer till oss i kassan. Vissa är förstående men andra inte alls utan kräver att vi ska ordna allt medans dom väntar. Tyvärr så kan jag inte trolla.
Det är ju så, när de blir arga så vill de gärna ha någon att skylla på och då står vi där i kassan. Och det är vi som får ta det, oftast i alla fall.
Hur som helst. Telefonerna började funka efter ett tag. Jag stog i arkivet hela förmiddagen i stort sett och arkiverade papper. Vi ligger så efter med det så jag får ont i magen. Stod där i ca fyra timmar men hann ändå bara arkivera två dagar! Patienter födda dag ett och två. Helt sjukt!
Ja, sen åt jag lunch. Tacos. :)
På eftermiddagen kom det in en arg dam och skällde på mig för att det inte fanns några lediga parkeringsplatser. Och sen frågade hon om Lisorna gick ofta utanför för nu stod hon på en handikapplats. Ja, svarade jag. För det gör dom. Och dessutom är dom platserna till för dom som behöver dom. Då blev hon näst intill  r o s e n r a s a n d e  och tyckte att sjukgymnasten skulle komma ut så de kunde ta besöket vid bilden. Ifall Lisan skulle komma. Ja, hujedamej.
 Hm, och sen kom det en annan som var arg för att han inte lagt på pengar så det räckte i parkeringsautomaten. Och det var såklart vårat fel och det skulle han absolut inte betala, utan det skulle vi stå för.
Är jag bitter? Haha, nej. Det har bara varit en seg måndag som gått rätt fort trots allt. Hoppas morgondagen blir trevligare!

Avslutar med en egobild idag. Det var ju ett tag sen, ^^ Puss hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0