Inkompetent busschaufför!

Hej på er! :) Kom nyss hem från jobbet.. tog lite extra lång tid idag eftersom.. ja det ska jag berätta nu.

Som ni kanske vet så hålls det på med banarbete i Kumla vilket resulterar i att jag varja dag måste åka buss till och från jobbet. Idag inget undantag.

Bussen åker.

På motorvägen ska han svänga av, in mot Örebro centrum. Det gör han inte.

Jag tänkte att det kanske är nåt vägarbete så det går snabbare om han åker via Väster.

Men han svänger inte av där heller.

Vi åker förbi Eurostop.

Det sitter en tjej bredvid mig och vi börjar undra vart sjutton han ska någonstans.

Till slut går en kille fram till chauffören och frågar det vi just undrade. Då säger han att han åkt fel. No shit liksom? Men vad gör han då? Jo, han fortsätter åka... Inte förens vägen svänger av mot Fällingsbro svänger han av och vänder. På tillbakavägen svänger han av mot Örebro alldeles för tidigt och ropar i högtalarna: "Ja, och så får vi gemensamt se till att vi kommer på rätt väg till Örebro"

Jag undrade om han var seriös. Jag och tjejen bara tittade på varann och skakade på våra huvuden.

Nämnde jag att detta var ersättning för tåg? Tänk om det var någon som skulle med anknytande tåg från Örebro och vidare? Smart chaufför? Nej. Han frågade inte ens om någon skulle vidare...

Aja, det här blev visst långt. :P Inte min mening..men jag är sån, kan inte förklara någonting bara kort.
Men är ju hemma nu i alla fall. Huvudsaken trots allt.

Kommentarer
Postat av: Mum

...men fy vad hemskt! Du måste ha känt dig väldigt osäker på om han verkligen var kapabel till att köra över huvud taget, låter inte så ju...huh! Vilken tur att du kom hem oskadd, gumman.

2009-08-04 @ 21:33:35
Postat av: Sandra

Svar till mamma: Alltså, det var ju en sån buss där han satt ett hack längre ner än vi passagerare så vi såg aldrig chauffören. Så min första tanke var, shit nu har vi blivit kapade. Och den andra; Är han full eller vad är det här?

2009-08-04 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0