Ligisten.

Hej på er!

Jag mår ungefär som igår. Ont i halsen och fryser. I natt började näsan rinna också.. och klia. så typiskt. Aja, så är det.

Igår skrev jag ju att jag tänkte upp på stan och fixa det där med jobbsökandet, där jag inte ville söka, men kände mig piss då, så tänkte ta det idag. Men idag mår jag ännu sämre, som sagt. Så blir nog imorn med det.

Jag drömde en sån jävla sjuk dröm i natt alltså.
Drömmen började med att en vakt höll i mig. Händerna hårt bakom ryggen.
Jag tittade mig omkring och såg lite kompisar och släkt stå och gråta. Tittar ner på mig själv och inser att jag har fängelsekläder på mig.

Jag följer villigt med vakten.

Börjar känna mig kissenödig och säger till vakten att jg skulle behöva kissa. Och jag hinner inte vänta tills där inne. "Okej, sätt dig här då", får jag som svar. Men jag ber henne om ett lite mer avkiljt ställe, får min vilja igenom. (Vilken makt liksom!)

Då tar jag sats och springer för.. kung och fosterland? Två kompisar hänger efter. Vakten springer inte lika snabbt som mig så jag hinner iväg och gömmer mig under en parkbänk. (Jätteosynlig där under liksom!) Jag är fri!!! Tänker jag.
En annan vakt som kommit som förstärkning hittar mig men låter mig ligga kvar där. Han lossas att han inte sett mig och fortsätter leta.

Jag hoppar på första bästa tåg och mina kompisar hänger efter..
På tåget fick jag sån jävla ångest för jag rymt. Jag satt och dividerade med konsekvenserna det fått och kom fram till att det kanske var lite dumt att rymma, eftersom nu måste jag leva på flykt hela mitt liv!

Sen vaknade jag.

Alltså, drömmen, den var nog sjukare i drömmen. Aja. Nog om mina drömmar. Jag ska ta mig en kopp grönt thé nu. Puss & kram! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0