Jag stör mig..

Mobilblogg: Jesus vad störande! Precis innan stängning kommer två barn fram och vill köpa glass. Okej, tänker jag..de är ju bara två.

De köper två glassar men tror ni dom är klara då eller?

Nej, de ska ha en till, och en till, och en till, och en till.. De ska ha glass till hela familjen!
När jag börjar bli klar börjar tjejen se orolig ut och säger; oj, hoppas det inte går på mer än 100 kronor nu, för det är allt jag fick med mig. Tur för henne, för det gick på 100 exakt. Jag kollar på klockan och inser att min buss går om 15 min.
Då smyger det fram en till tjej. Jag säger att jag stängt..men hon ska bara ha en glass så jag säger okej..
jag frågar vilken smak hon vill ha. "Ja." får jag som svar.
Ja, men vilken smak, undrar jag igen.
 "Ja. En kula.."
Här börjar jag tappa det lilla tålamod jag har kvar och frågar igen vilken smak hon vill ha och pekar igen mot skylten som visar smakerna.
 "ja, hallon.."
sen var det dags att klura ut om hon skulle ha glassen i bägare eller våffla. Det gick iaf bättre.

Sen snabbt in och handla lite grönsaker. Hamnar bakom en äldre dam i rullstol som inte alls har speciellt bråttom.. Försöker springa om henne men det går inte. Blev iaf klar med det också till slut. Men, jag missade såklart bussen.... Typiskt.

Jag vet inte om det är jag som är lite överdriven.. jag brukar faktiskt ha rätt bra tålamod, men när det gäller sånt här så tryter det fortare än hos andra, kanske. Men försöker faktiskt ändå inte låta otrevlig. :P Bara le och se glad ut. Tänka, "ja, jag missar nog bussen... men vafan gör det om hundra år?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0