Jag saknar Thailand!

Dagar som denna så kan jag inte annat än sakna Thailand. Jag får nästan tårar i ögonen så mycket saknar jag det. Landet.


Jag saknar att bara kunna gå några meter för att komma till stranden.

Jag saknar att någon hängt upp en trägunga i ett träd...

...som gått sönder och någon sen har lagat. Igen och igen och igen.

Jag saknar alla fina blommor.

& thailändska barn som sprang omkring och lekte med drakar på stranden.

Jag saknar att bara sitta ner och njuta av semester.

och att gå på kvällspromenader och se palmer om man kollade upp i ingenstans.
och alla elledningar som slingrar sig hejvilt.

Jag saknar att bara sitta där på staketet och blicka över havet.

Jag saknar sanden mellan tårna.

& jag saknar alla söta tanter som gick där på stranden och grillade majskolvar.

Jag saknar hundarna och livet där.

och jag saknar det turkosa havet och alla gröna kullar.

Åh vad jag vill tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Mig då? Jag saknar det också:) Tänk den 25:e är det ett år sedan vi lämnade sverige för det landet i två veckor!

2009-12-14 @ 17:06:24
URL: http://fiddelifia.blogg.se/
Postat av: Sofia

Mig då? Jag saknar det också:) Tänk den 25:e är det ett år sedan vi lämnade sverige för det landet i två veckor!

2009-12-14 @ 17:06:29
URL: http://fiddelifia.blogg.se/
Postat av: jennie

sandra! du o ja kan åka dit ngn gång i våra liiv tkr ja! (a) :D

2009-12-15 @ 18:01:18
URL: http://foolie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0