Ni kan bättre, killar!

I somras någon natt när jag var på väg hem så stötte jag på en gammal klasskompis från gymnasiet. Han stod med några kompisar och vi pratade lite snabbt. Han frågade efter mitt nummer och jag gav det till honom.

När jag började gå hemåt igen och var några meter ifrån honom så hör jag honom skratta till sina kompisar och säga: "haha, som om jag kommer höra av mig till henne!?"

"Oj", vilken förlust tänkte jag.

Hur som haver.

Idag fick jag ett sms från honom och vi började konversera. Han ville ses, idag, ikväll. Han ville komma hit och kolla på tv.
Jag tyckte det kändes lite weird att han ville komma hit helt plötsligt. Speciellt med tanke på att vi typ aldrig pratade under skoltiden.

Såhär löd konversationen:

Han: Kom igen nu. Jag kan komma över så kan vi kolla tv lr något. Vill inte sitta själv.
Jag: Men inte idag. Jag kommer nog somna snart ändå.
Han: Nu blir jag ju ledsen. Jag som hade hoppats på lite mys.
Jag: Jasså? Men det hade det inte blivit ändå.
Han: Jaså vadå då?
Jag: Bara för att.
Han: Röda?
Jag: Öh, nej.
Han: Tråkig du är då.

Jag undrar, va fan är det här? Går tjejer med på sånt här? Jag tycker det är vidrigt rent ut sagt.

Hörreni grabbar, vart tog romantiken vägen? Och hörreni tjejer, inte går ni väl med på sånt här?


(bild gjord i paint ! )

Come on, det är söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0