Tisargös

MmmmmMmmm!

I somras var jag, Mange, Kim och Henke iväg till Tisaren och fiskade. Jag fick upp en gös på ca 2 kilo. Kom på häromdagen att jag ju inte ätit upp den ännu och det måste jag ju göra innan det blir gammal.

Så.
Jag tog upp den ur frysen i måndags och idag hade den tinat klart. Blev en riktig festmåltid kan jag lova. Herrejisses vad gott det var. Nu är jag mätt som en geting. (en mätt geting, inte en hungrig geting)



Till det gjorde vi (jag och O) i ordning timjansrostade rotfrukter. Potatis, palsternacka, kålrot och morötter.
Och så en Crème fraîchesås till det.

Som vanligt när jag lagar mat, så blir det mat till ett helt kompani. När jag väl lagar mat så blir det rejält.
Well well, jag tänkte bara läska er lite med dagens rätt. Vi hörs! ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad gott det ser ut! Mums!

2009-12-10 @ 12:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0