Blindtarmstory.

Som ni märkt har jag inte bloggat på ett tag nu.. Nu ska ni få veta varför.
Jag vaknade natten mellan söndag och måndag av att jag hade ont i magen som F-A-N. Ca 01:30. Sov inte mer den natten.
Gick och jobbade. Kväll dessutom.
Somnade inte förens sent på kvällen men somnade och sov rätt gott hela natten.
Gick och jobbade.
Bestämde mig för att ändå låta en doktor få kolla...
14:45 - till doktorn.
Hon klämde och kände och sa till slut: Jag kan inte utesluta att det är blindtarmen.
Tar prover. De visar att jag har en infektion i kroppen och dessutom feber.
Akutremiss till Östra sjukhuset.
Ca 16:00 promenerar jag in dit.
Ca 16:45 får jag komma in och ta prover, igen.
Ca 22:00 får jag äntligen träffa en doktor. Han kunde inte ställa någon diagnos heller men sände upp mig till en avdelning.
Ca 00:00 får jag träffa nästa doktor. Han känner och klämmer han med och säger att det mycket troligen är  blindtarmen. Doktorn får springa iväg på en operation, säger att vi ska operera mig om ca en timma.
Jag körs in i ett rum med tre andra. Försöker somna. Ligger och tänker att jag nog inbillat mig allt, jag har inte allsde ont i magen! Lägger mig på sidan och konstaterar snabbt att det har jag visste.
Ca: 04:00 väcker sjuksystrarna mig och säger att nu har de ringt från operation och att nu är det dags! Jag tänker flera gånger att jag nog inte har så ont i magen och att det säkert inte alls är blindtarmen.
04:15 är klockan sista gången jag tittar på den innan jag somnar.
Vet inte vad klockan var när jag vaknade.. vet bara att jag hade o-n-t, som f-a-n. Tror till och med att jag klämmer fram en tår eller två.
Ja, det var typ det.
Obs! läs inte följande om du är känslig ;P
Jag mådde bara väldigt dåligt efter operationen. Spydde som aldrig förr, och eftersom jag inte ätit något sen söndagen mer än en semla till lunch på måndagen så fanns det inte så mycket som kunde komma upp. Mer än galla. Fick en tablett mot illamåendet men den kom upp lika snabbt den med. Fick nåt i droppet som hjälpte ett tag i alla fall. Sen hade jag väldigt lågt blodtryck med och det kan ju förklara varför jag var helt svimfärdig.
Fick sova där en natt till. Två nätter alltså. Men nu är jag hemma. Väntar på att O ska komma hem och skämma bort mig. Vi har inte setts på flera dagar nu ju!
Nej, nu gör det fuktansvärt ont i magen faktiskt! Måste ta och lägga mig ner en stund! Vi hörs kanske senare :) puss & kram

ps: lägger in denna i kategori: Utflykter & resor... för detta är ju på ett sätta en liten utflykt. Haha..:P



en liten update: Det gjordes in titthålsoperation och blindtarmen var röd och lite infekterad. Sådeså.

Kommentarer
Postat av: Anonym

tog dom bort den genom ett titthål? :P

2009-02-26 @ 21:52:34
Postat av: Sandra

Svar: Vem är anonym? Men ja, det gjorde dem..

2009-02-27 @ 09:28:02
URL: http://sanondra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det va jag, Linda...

ganska sjukt hur allting fungerar.. men läs in dig på hur fan man plockar ut en blindtarm via 3 hål och sen föreläs om det på bloggen :D

2009-02-28 @ 14:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0