ursäkta min frånvaro...

men jag har verkligen varit helt slut!
Hela denna vecka har jag bara hunnit komma hem från jobbet och sen har jag stupat i sängen/soffan. Det var värre än jag trodde att ställa om sig i tiden.
Dit gick det jättebra men hem gick det inte alls! (Thailand för er som inte vet)

På jobbet har det i alla fall gått väldigt bra.. trots min halvt som halva frånvaro mentalt. Jag har stått mycket i arkivet och sorterat in de sista papprerna från 2008. Och nu är det "bara" dag 28, 29, 30 och 31 kvar! Det tog mig alltså ungefär en vecka att sortera in allt från dag 1 till 27! Det säger kanske inte er som läser så mycket... men det betyder i alla fall att det varit väldigt mycket papper.. haha.. :) Och jag har jobbat på bra. Min rygg är dock inte lika glad... det blir lite monotomt att stå i samma position varje dag i en vecka, nästan. :P Haha

Jaja, nog om mitt jobb...
Eller nej förresten.. Måste dela med mig av en grej som hände nu i veckan med. Eller två förresten. Först så har jag fått en månad till förlängt! Wohooo! Kanske inte världens förlängning med det är ändå bättre än inget. En månad till jag har på mig att hitta ett jobb.
Det andra var en patient som kom till oss... Hon pratade för sin man. Samtalet gick ungefär så här:
"Min man hade tid här i tisdags klockan elva men så ringde ni klockan tio, tror jag, och sa att doktorn var sjuk och det inte fanns någon annan tid att få."
"okej, det händer ju ibland att doktorn blir sjuk"
"ja...."
"ja...."
"ja, så ska vi inte få någon ersättning?!"
"Ersättning?"
"Ja, min man var ju hemma en hel dag helt i onödan, vi missade ju massor med pengar på grund av er!"
"eh..(tänker)"
"Ja, och sen fick han ju en tid idag och har tagit ledigt en halv dag till. Så nu förlorar vi ju pengar igen!"
"okej, men förstår jag det här rätt nu, Du tycker att vi ska betala ut pengar till din man för att doktorn var sjuk och så även idag för att han ska träffa doktorn? Tycker du att vårdcentralen ska betala ut ersättning till alla som är sjuka och behöver träffa doktorn? Och i tisdags kunde han ju då gått till jobbet efter det att han visste att han inte skulle få träffa doktorn..."

Ja.. det fortsatte en liten stund till... Hur orkar dom? Haha.. :P
jaja, ska inte tjata mer om jobbet nu. Klockan är rätt mycket.. så ska faktiskt snart lägga mig och sova. Lite sked med lilla O. :)
I kväll har jag pusslat massor! Blir att fortsätta i morgon. I morgon fyller Oscars brorsbarn två år så vi ska på kalas med. I fredags fyllde Oscars pappa år med så det blir nog att fira honom med.
Natti på er! Sov gott när ni ska sova.. eller ni kanske redan sover.. så fortsätt då att sova gott! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0