Knäppaste drömmen!

Hej på er!

Sovit gott? Det har inte jag.
Först och främst så kom jag inte i säng förens vid fyra eller nåt sånt. Och sen när jag väl somnade så vaknade jag plötsligt av massa oljud. Klockan har redan hunnit bli sju men jag vill inte gå  upp än. (Oljudet kom från grannen ovan som satte på sin tv svinhögt)
Hur som helst så satte jag i öronproppar och somnade om.

Då drömmer jag världens knäppaste och bland dom otäckaste drömamrna någonsin. Det är lite svår att förklara men jag tänker ändå ge det ett försök.

Det är jag, farfar, en kompis kompis (som jag typ bara träffat tre gånger...) och min gamla lärare Jonas. Lite osäker på vilka mer som var med.
Vi skulle i alla fall resa till Malaysia och satt i flyget när det helt plötsligt var tvunget att nödlanda mitt i skogen. När vi landar så ser jag att planet "tappat" vingarna och piloten förklarar att de var i vägen när vi skulle landa. Därför togs dom bort. Någon säger att vi måste skynda oss till ett skyddsrum eftersom det blivit krig helt plötsligt. Så vi sätter oss i ett litet rum med en massa jumpamadrasser. (ni vet såna där tjocka och mjuka)
Jag får plats närmast fienden vid ett stort fönster.
Helt plötsligt börjar det skjutas kanonkulor på oss (för nu befinner vi oss på en båt). Jag som fortfarande sitter närmast fienden har hjärtat i halsgropen för jag är säker på att jag ska dö nu. Kanonkula efter kanonkula landar i som en ring runt mig men jag träffas inte.
Jag och min kompis kompis går en promenad och så börjar vi dansa vals. Då kommer det fram två sliskiga gubbar och frågar om de får lov. Tydligen var det inte lagligt att säga nej i det landet vi befann oss i så vi var tvugna att dansa med dom. Men jag sprang därifrån till min farfar som låg nerbäddad i en brits.
Sen satt jag helt plötsligt på en stol framför någon annan i ett rum med allt folk i samma. Så flyger det hoppandes kanonkulor i rummet och den som sitter framför mig får en rätt igenom kroppen. Men hon blöder inte utan får bara ett stort tomt hål i sig.
Då tar jag fram maggans mobil och ska till att börja ta en massa kort när jag råkar komma åt touchscreenen på den och teleporteras till andra sidan staden.. Alltså där fienden bor. Jag börjar tjuta och trycker febrilt på skärmen för att skickas tillbaka.


Sen vaknade jag. Det var fan otäckt!!! Och vet ni vad? Jag är inte speciellt utvilad heller eftersom jag drömt så otäckt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0