Pendlarpluskort

Morrn på er!

Vaknar av sms-bombardering nu på morgonen. Försöker lönlöst somna om. Går upp.

Jag ska iväg och köpa pendlarpluskort idag. Det är fan inte billigt kan jag tala om. 30 dagar för 875 jävla svenska kronor! Bara för att jag ska kunna ta mig till Kumla the shithole. Lägger jag till 110 jävla svenska kronor på det så kan jag ta mig till Hallsberg när jag vill också. Men ska jag dit någon gång så får jag nog ta den smällen att betala då.

Men vet ni?

Det är helt sjuka priser!
När jag bodde i Göteborg betalade jag 550:- för samma antal dagar och då kunde jag dessutom ta bussen över till Kungälv OCH åka med alla spårvagnarna. Dygnet runt.

Och, då när jag köpte det kortet första gången tyckte jag det var dyrt.

Det ska ju fasen löna sig att köpa sånt kort.. men det är fan på håret att jag ens gör det. Ska fasen sätta mig och räkna på det innan jag går sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0