Fiskagrillabada

Hej alla! ONSDAG
Snacka om en härlig dag det blev igår. Det är vad jag kallar glädje och kvalitet!

Vi var som sagt iväg och fiskade. I Tisaren. Jag, Kim, Maggan och Henke. Jag tog inte med mig kameran ut på sjön så har inga bilder därifrån.. Men jag fick, som jag skrev tidigare, en gös på två kilo. Den ligger i frysen nu och väntar på att bli en god middag.. men den orkar jag ju inte själv.. så får tillaga den när jag får nåt sällskap hit. :P
Sen fångades det lite gädda och två till gös av de andra men de var så små att vi släppte tillbaka dom.



Killarna började klaga på att de var hungriga så då åkte vi till Maggans stuga och grillade lite gottigt.



"Är köttet klart eller?" Eller nåt sånt..

Innan det blev mörkt så drog vi ut en sväng till med båten för att fiska en liten stund till. Inte heller den här gången tog jag med mig kameran. Men Kim fick i alla fall en abborre. (och lite bottennapp)



Sen tillbaka till stugan igen där vi spelade lite kort. Först blev det en sväng med "Tecknet/Tecken/Catch".. men eftersom jag och Kim var grymma på det så vann vi överlägset och det var inte så kul att spela.. :P Så vi spelade plump i stället. Det var jag inte lika grym på. :P

   




TORSDAG


Vi badade i Tisaren. :) Blev mitt premiärdopp för i år.. (om man inte räknar med i vintras i Thailand.)


Sen kom det nyfikna änder.


Tack för en underbar dag killar! :) Lova jag får följa med nästa gång med!


Kommentarer
Postat av: Mum

Vad härligt du har haft!

2009-06-25 @ 19:50:15
URL: http://sjubarnsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0