ReDo.

Jag gick in i badrummet för att sopa upp all kattsand som låg på golvet. Lite hade blivit blött och fastnat i golvet så tog papper och fick upp allt det med. Tänkte att det var skönt att slippa blöta ner hela badrummet för att få det rent...
När jag ändå höll på så tänkte jag att det är lika bra att städa hela badrummet. Sagt och gjort. När jag äntligen var klar så satte jag på kranen för att tvätta händerna.. och vad händer? Jo, rören under handfatet lossnar och det sprutar vatten på hela golvet plus in i skåpet under handfatet där vi förvarar bl.a tvättmedel. Nu kanske Du som läser sitter och fnissar tyst för dig själv men då kan jag berätta att det inte var så kul...
Det blev blött på hela golvet. Mina strumpor blev dyngsura likaså nederkanten av byxorna. Så fick slänga av mig det.. och i samma ögonblick springer Figaro in.. Ja, han har ju sina behov. Så med blöta tassar hoppar han ner i lådan och gör det han ska. Hoppar sen ut ur lådan och springer en snabb runda in till duschen där han tittar oskyldigt på mig och mjauar högt. Sen tar han språng, (sådär ni vet som i tecknade filmer när de springer på samma ställe i en kvart innan de kommer nånstanns) ut ur badrummet, in i hallen och lämnar mig ett par härliga kattsandstasspår på golvet.

Ni som har Everfresh kattsand vet att den sanden fastnar direkt i golvet när den blir blöt. Inget kul. Så det var bara att göra om allt igen. Och så får jag väl se hur vårat tvättmedel mår efter sin lilla dusch...

Jaja, nu är det i alla fall rent där inne. :)

Och röret fixade jag. Hur bra det blev fixat märks på när det ger sig nästa gång.. :P Hoppas det inte ger sig igen bara!

Kommentarer
Postat av: Mum

Röret lossnade när jag grejade också...men fick fast den igen. Någon som KAN kanske borde göra det så det sitter fast ordentligt. Det är inte kul om det läcker ens lite därifrån...med tanke på tvättmedel under.

2009-03-11 @ 20:20:19
Postat av: Sandra

Svar till mutter: Jo jag tänkte på det faktiskt. För min lösning höll tills på kvällen och då fixade O det igen. Hoppas det håller tills nån kommer och kan hjälpa oss...

2009-03-11 @ 20:31:58
URL: http://sanondra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0