aj som fan.

Alltså, det här är ju så jäkla typiskt! Det är så typiskt att jag inte ens är förvånad över att det hände.

Som ni kan läsa i inlägget under så hände det en liten olycka på jobbet idag. Jag skulle plocka isär två glas som satt ihop och då "sprängdes" glasen och skar upp min handled. Först fattade jag inte vad som hänt, fortsatte att plocka med glasen men ser att det sprutar blod. Då inser jag att jag faktiskt skurit mig. Vrider på handleden och får en smärre chock. Står bara och stirrar på såret med vidöppna ögon, fråm ett liten "ööh, jag skar mig." Då får jag en svimattack och måste sätta mig på golvet. En kollega springer fram med tryckförband och lägger om såret. De säger jag måste till akuten och sy.
Jag går till omklädningsrummet för att ta av mig mitt förkläde och sen upp för att åka med en taxi som en annan kollega ringt efter. Men så säger min chef att jag måste skriva upp menyn på tavlan innan jag åker för att ingen annan kan skriva läsbart. Så innan jag åker skriver  jag upp menyn med handleden som jag nyss skurit upp. Det var inte det lättaste kan jag tala om.
Så kommer jag till akuten. De tar emot mig på en gång och skickar vidare mig till handkirurgen som hade lite mindre patienter hos sig. Får sitta där i cirka tio minuter tills jag får komma in och träffa doktorn.

Doktorn sköljer rent igen, och lägger sen en bedövning. Det gjorde fruktansvärt ont, mycket ondare än själva snittet! Jag blundar och håller andan tills jag nästan svimmar. Får lägga mig på en brits till slut där doktorn kollar så det inte finns något glas där i. Han drar i fettvävnad och pillar men jag känner ingenting. Var helt bedövad. Sju stygn blev det i alla fall, och ett plåster över.



De sa det inte skulle blöda något mer men nu har det gjort det i alla fall. Först var det två små ringar men som nu blivit en stor.

Nu börjar det göra lite ondare för bedövningen börjar släppa. Ska jobba redan imorn igen fast doktorn sa att jag egentligen skulle vila i två-tre dagar. Men jag kan nog stå i kassan ändå, bara ta emot pengar, inte bära något och inte blöta ner det. Får inte börja bära tugnt förens om en vecka eller två om jag minns rätt. Så det läker fint.. Och om två veckor ska jag plocka bort suturerna. Eller en distriktssköterska ska göra det.

Detta blev visst en hel uppsats.. tog en jäkla tid att skriva eftersom jag bara använder vänsterhanden. (håller högern uppe i luften) See you later! ♥

Kommentarer
Postat av: Millan

Så din chef tyckte att du skulle stå och ställa dig och skriva en meny med uppskuren handled? hmm.

2009-10-21 @ 16:19:46
Postat av: Sandra

Svar till Millan: Ja precis. Jag bara kollade på honom för att se om han var seriös men han bara kollade allvarligt tillbaka, så det var bara att skriva.

2009-10-21 @ 18:22:29
URL: http://sanondra.blogg.se/
Postat av: Anonym

ajdå, det där kan INTE varit skönt du??

shysst chef du har ;)

du får väll krya (lr vad säger man?) :DDDD

2009-10-21 @ 21:45:54
Postat av: mange

måste få påpeka att din chef verkar vara lite smått dum! hade jag vart du hade jag bett han dra åt helvete :P

2009-10-21 @ 23:11:43
Postat av: Sandra

Svar till Anonym: Vem är du? :) nej, inte skönt alls faktiskt.. :/ Ja, tack så mycket!



Svar till Mange: Ja, jag blev lite sur då faktiskt. Egentligen ska jag ju vara hemma två-tre dagar för att såret ska hinna börja läka men blir att jobba redan idag. Kan ju inte be han dra åt helvete.. :P Skulle jag aldrig kunna göra! Däremot säger jag nog ifrån idag om han vill jag ska göra nåt jag inte klarar.

2009-10-22 @ 09:14:43
URL: http://sanondra.blogg.se/
Postat av: Millan

Ja men sen fick du ju ändå stå i disken?

2009-10-22 @ 21:21:55
Postat av: Millan

Ja men sen fick du ju ändå stå i disken?

2009-10-22 @ 21:22:25
Postat av: Sandra

Svar till Millan: Ja, det fick jag. Nu på kvällen såg jag att såret spruckit upp lite på sidorna så därför ska jag ringa imorn och säga att jag inte kan jobba och sen ringa en dsk som får ta sig en titt på det.

2009-10-23 @ 00:35:15
URL: http://sanondra.blogg.se/
Postat av: Millan

Tycker bara att det är oerhört dåligt av din chef, men jag förstår också om du inte kan säga så mycket. Men skönt att du kunde sjukanmäla dig i alla fall.

2009-10-23 @ 14:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0