Projektarbetet 2006 del 1 - förberedelser

När jag gick gymnasiet så pluggade jag hotell & restaurang. Det var nog de tre roligaste åren i hela mitt liv eftersom jag fick vara med om så otroligt mycket som jag vet att jag inte hade fått vara med om någon annanstans, eller på någon annan linje. Hade en störtskön klass och kanonlärare, i alla fall de flesta.

Sista året, alltså i trean så gör alla elever ett projektarbete på 100 poäng (om jag inte minns fel) vilket är 100 timmar. Jag, Anna, Patrik, Rikard och Tommy gjorde projektarbetet tillsammans, en trerättersmiddag efter en  Edith Piaf-teater.
Vi planerade allt. Vilken mat vi skulle servera, dukning, personal, lön, dekorationer.. ja, verkligen allt. Samtidigt skrev vi en uppsats om vårat arbete. Jag levde och andades projektet och jobbade nog mycket mer än bara hundra timmar med det sammanlagt..

Det var så himla kul! Hittade en CD-skiva för ett tag sen med massa bilder från projektet, därför lägger jag nu upp de här. Lite som ett minne för mig själv.

Här sitter jag i skolans restaurang och ska betala min mat som jag åt. (vi var några som provade att äta där istället för i skolmatsalen)


Anna, jag och Tommy i köket för att laga all mat. En miljon ägg.



En miljon äggulor. Ungefär.


Bildbevis på att jag faktiskt diskade ibland under skolgången. ;P


Jag och Anna i väntan på blomleverans.


En lokal blomsteraffär skänkte en hel hög med fina blommor till oss... (Vi fick mer än vad som syns på bild.)


Koncentrerad. De blommorna fick pyssla med och göra små dekoratiner av.

Har massa fler bilder men tror inte ni tycker att allt är sådär jättekul att se på så jag lugnar mig här.. :P Uppdaterar senare med en fortsättningen, del två - Dagen D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0