prestationsångest.

Innan du börjar läsa så vill jag bara säga att detta inte är skrivet med ilska utan med tårar i ögonen.

Jag har skickat iväg så många cv:n till olika ställen nu att de skulle räcka jorden runt gånger sju. Ingen nappar. Jag har verkligen skickat till hundra ställen. Att inte få någon feedback känns bokstavligen talat förjävligt. Jag känner mig totalt värdelös. Grillad, brutalt mördad och dumpad i skogen.

Försöker skriva om mitt personliga brev, igen.

Det går åt helvete rentutsagt. Prestationsångest som heter duga. Andas häftigt och känner tårarna är på väg.

Varför är det här så jävla svårt för??????

Jag skulle lätt kunna skriva en hel uppsats om saker som är dåligt med mig. Utan problem.

Men, jag får verkligen inte fram nåt som är bra med mig. Inget alls. Allt är bara negativt hela tiden. Det är väl kanske så att jag fått höra mycket negativt och väldigt lite positivt om mig själv. Aldrig någon som trott på mig, mest ifrågasatt mig och det har gjort mig försiktig och osäker.

Jag blir helt galen på folk som hela tiden frågar hur det går men jobbsökandet och allt sånt.. Om det gick bra så skulle jag väl fasen säga det? Tror ni det är nåt jag gärna går runt och pratar om? "Nej, i måndags till två, i onsdags till fem och idag har jag skickat till tre ställen.." och några veckor senare.. "nej, inget napp alls.."
Hur kul tror ni det är?

"hur ofta letar du jobb egentligen, för det verkar som du nyss börjat", fick jag höra för ett tag sen. Kändes ju jättebra, verkligen.

Det är verkligen inte så jäkla lätt! Jag har assvårt att ta första kontakt med folk. Får sån jävla ångest att jag bara vill lägga mig ner och dö. Det skulle för övrigt bättra på statistiken för att få ett jobb för alla andra som går i samma sits som jag. Visste ni att det just nu är flera tusen sökandes på varje jobb som kommer ut på ams.se? I vanliga fall - i bättre tider - är det hundratal istället.

Det sätter press på mig att jag måste skriva ett extra bra cv och personligt brev, som sticker ut. Jag klarar det inte! Jag får inte ihop det!

Vad som kan vara piece of cake för en person kan vara mardrömmen för en annan. Alla är vi olika, okej?

och... nej, jag ska inte gå och dö.

Kommentarer
Postat av: Moster Sari

Jag hjälper dig gärna att skriva nytt Sandra om du vill.



Kram Moster

2009-09-29 @ 08:47:38
URL: http://vitadrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0