hagel

På väg hem från jobbet börjar det först regna. Typiskt, tänkte jag.

Tre minuter senare övergår regnet till hagel. Vad i helvete, tänkte jag.

Stackars mina små fingrar blev helt mörbultade där på cykeln. Drog luvan över huvudet vilket gjorde att min sikt skymdes rätt mycket. Vinglade fram och var en riktig trafikfara. Försökte se under luvan efter eventuella bilar men det haglade in i mina ögon. Insåg efter att jag nästan blivit påkörd att det kanske var smartare att leda cykeln.

Billarm gick.

Vägen hem från jobbet tar cirka sju minuter med cykel och under den tiden hann det hagla så mycket att det blev vitt på marken.

Aja, nu har jag tinat i alla fall.

Iväg och handla igen snart. Andra gången. Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0