Julafton

Igår var det julafton. Det bästa med julen, enligt min åsikt, är att träffa släkten. Det är extra hög mysfaktor just runt jul. God julmat med. Janssons frestelse och lax. Muuums!

Igår var vi hos farmor och farfar och firade. Vi blev en hel del folk. Jag, Linus, pappa, mina bröder Christian och Johan, farmor & farfar (såklart :P), mina kusiner Emma och Elin, deras pappa (alltså min farbror), hans fru och hennes föräldrar. Lots of folk.
Myyyysigt! :)

Jag som inte riktigt kännt jag haft någon riktig julkänsla i år, fick i alla fall en liten dos jul när vi kollade Kalle Anka. Ingen jul utan Kalle, så är det bara.

Vi körde något tärningsspel med. Innan hade alla köpt varsitt paket för 50 kronor. I första omgången kastade alla tärningen i tur och ordning och om man fick en etta eller sexa så fick man ta ett paket. En del fick flera paket och en del andra, som jag, fick inga. De som nu fått paket fick öppna dem. I omgång två skulle man slå två lika med två tärningar och gjorde man det fick man sno ett paket från någon annan. Om man tyckte någon lyckats få något fint fick man alltså sno det. Men sen kunde ju bli av med paketet eftersom någon annan kanske fick två lika och ville också ha det.
Spelet var slut när en klocka ringde som farmor ställt innan på en tid vi andra inte visste om.
Då hade en del lyckats kamma åt sig en jäkla massa paket medans en del inte fick några alls. Som jag. Haha. :) Men det gjorde inget.
Linus lyckades vinna en ryggmassagegrej. Så jag var rätt nöjd ändå. :D
Det vill jag köra igen någon gång, fast då ska jag köra med att man byter paket med varandra, så alla får något. Hoho

Det var hur som helst supertrevligt igår och jag tycker tiden bara flög fram. Helt plötsligt skulle vi åka hem igen.

Idag åkte jag med pappa och lillebror till Media Markt för att köpa ytterligare en sak till mig själv för julklappspengarna jag fick igår. Gissa vad det blev?
Jo.
Det blev en DAAAAAAAATOR! En bärbar liten pjäs. Oj så bra! :D Har suttit hela eftermiddagen nu och försökt lära mig hur man gör. Haha, Windows 7 nu. Inte alls kunnig. Jag har typ alltid haft XP. Känner mig som en gamling som ska lära sig något nytt.


Första bilden tagen med nya datorn. ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till din nya dator:)

Betyder det mer bloggande? ;)

2010-12-25 @ 20:17:52
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0