bittra människor men glad ändå

Helloj halloj!

:D Dagen har gått fintfint. Riktigt kul på jobbet idag!

En del likheter med mitt gamla jobb på vårdcentralen är det, tänker då på bittra människor. En äldre herre, ca 65, svär och mumlar massa otrevliga saker. Han vill köpa en bussbiljett enkel resa. "De jävlarna, de tänker inte på oss pensionärer. Det är bara tänka på sig själv hela tiden. En jävla bussbiljett, en jävla massa pengar. Alltid samma. De tänker inte på oss."
"Det blir tjugo kronor då", sa jag.
"Ja! DET VET JAG VÄL! En jävla massa pengar hela tiden!"

Eller som igår. En äldre dam vill också hon köpa en bussbiljett. Jag går iväg till apparaten där vi trycker ut biljetterna men när jag kommer tillbaka till kassan så har damen gått sin väg. Ser hennes rygg försvinna ut genom dörren. Får först leta efter någon som kan vakta kassan och sen springa efter henne. När jag kommer ifatt henne så blir hon arg på mig och säger: "Jag har faktiskt gråstarr, jag kan inte se allt! Det får du tänka på!"

Haha, men det är inget man tar personligt. De har kanske bara haft en jobbig dag. Bara att le tillbaka och fnissa inombords.

På lördag ska jag få jobba mitt första pass med lön. Gött det! Blir dubbel lön då eftersom det är helg. :D

Oh, jag är så glad alltså. Både för det ena och det andra. ;P Vi hörs senare. Puss & kram ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0