När jag var liten. Del 2.

För ett tag sedan ställde jag er frågan vad "pinngran" var för något. (länk till inlägget här) Inte för att jag hade sådär jättemånga tävlanden men fick ändå in ett rätt svar. Egentligen borde det inte gillas eftersom jag skrev att den som redan visste inte fick gissa. Men Mange, grattis. haha, känns bra?

Men nu är det dags för del två. Inget ni får gissa på den här gången men lite minnen för min del.

Jo, när jag var liten så frågade jag ofta min pappa om saker. tex;
"Pappa, vad skulle hända om alla siffror och bokstäver till bilplåtarna skulle ta slut?"

Hans svar på mina små funderingar var (nästan) alltid:
"Sandra, det kommer aldrig att hända."

och mitt motsvar var (nästan) alltid:
"Men OM. Vad skulle hända då?"

och pappa fortsatte:
"Det kommer inte hända."

Och jag fortsatte:
"Men OM!!"


Utöver det hade jag funderingar i stil med dessa:
"Pappa, tänk om dockan började leva."
"Pappa, hur långt kan man räkna egentligen?"'

Jag minns att jag ofta satt i bilen och räknade högt för att se hur långt man egentligen kunde komma. Jag hann sällan över hundra, för sen blev pappa galen.

Men jag undrar fortfarande vad som händer den dagen då alla kombinationer till nummerplåtarna är tagna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0