en tanke om att ta vara på tiden

"Skönt att få träffa de gamla, det händer inte för ofta tyvärr. Det gäller verkligen att till vara på den tiden som är kvar med dom, man vet ju tyvärr inte hur länge till de är i livet.."

Så skrev en tjej vars blogg jag brukar läsa. Och då bara måste jag skriva min första tanke om det.

Så kan man ju inte tänka? Eller, visst kan man tänka så, men jag tycker det är lite fel tankesätt. Alla kommer att dö, vem som helst kan dö, när som helst. Nu, idag, imorgon, om en vecka, om en månad, om ett år. Ja, ni förstår min poäng.

Man tar för givet att alla kommer dö på grund av ålder när sanningen är att det kan ske när som helst.

Ta istället vara på tiden med ALLA du håller kär, för ingen vet hur lång tid var och en får låna på jorden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0