Mjölk

Jag har funderat på en sak. Hur kommer det sig att jag alltid blir sugen på mjölk när jag inte har någon hemma, eller som idag, när den redan gått ut?
Det här är ett problem jag haft sedan jag flyttade hemifrån när jag var 18.

Får jag gå och köpa mjölk. (Som jag egentligen inte ska dricka alls.)
Dricker ett glas oboy. (Aldrig ren mjölk, blä!)
Sen glömmer jag bort mjölken och den står där öppnad i kylskåpet och ruttnar bort.
Någon vecka senare får jag ett sånt där mjölk-sug igen men då har ju mjölken hunnit gå ut i datum.

Det blir fan dyrt i längden det här! Fatta hur många liter mjölk jag får hälla ut varje år.

Det är väl så, man vill ha det man inte kan få.

Kommentarer
Postat av: Ajlin

Köp de mindre paketen, de som bara är typ 3 deciliter. De kostar typ lika mycket som en hel liter, men det går ju jämt ut ändå om du ändå bara häller ut. Alternativ två är att köpa torrmjölk - pulver som du blandar med vatten. Alternativ tre är att köpa soja- eller havremjölk. De har i regel lite längre hållbarhetstid.

2010-01-26 @ 14:47:25
URL: http://ajlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0