stopp i avloppet

Läsare som lätt blir äcklade kan ju sluta läsa här.

Ett tag nu har det varit halvstopp i avloppet. Jag har inte kunnat bada för när vattnet ska ut igen så svämmade golvet över. Jag kunde duscha men med svag stråle för annars rann vattnet ut på golvet.

Igår skulle jag vara lite duktig och göra rent där i. Ryckte loss golvbrunnen som fastnat i golvet eftersom det inte lyfts upp på år och dar!! Men jag bände alltså upp det där äckliga äckelgallret. Det var fullt med gegga som satt fast under den och i brunnen så är det fullt med brunt och illaluktande vatten. Det är en dagvattenbrunn så det är liksom ett stort hål där allt samlas och sen ett litet rör där vattnet åker vidare.
Hur som.. Alltså, här höll jag på att kräkas.
Jag tar en gammal pincett (som jag aldrig mer ska använda!!!!) och tar tag i något som ser hårt ut, lyfter upp och upp kommer en stor tung geggahög gjort av långt, bruntlockigt hår, något äckligt svart och typ tandkräm-, shampoo- och balsamrester. Jag vill även påpeka att jag är blond och väldigt rakhårig så jag tror inte det håret är mitt. Tror det tillhör tjejen som bodde här innan mig. Fick såna kväljningar nu så ni anar inte!!
Sitter med en grimas i ansiktet nu, rynkar pannan och näsan typ. Får rysningar!! Slängde i alla fall den där slajmhögen men då bubblade det till nere i brunnen och jag tror något sögs ner i röret. För när jag provspolade efter det så åkte inte vattnet ner något alls. Istället åkte det upp massa äckelvatten nerifrån avloppet som bildade en pool inne i badrummet. FAN VAD ÄCKLIGT!!!!

Idag när jag vaknade hade vattnet runnit undan men golvet var helt svart av grejset som åkte upp ur avloppet.

Vafan, jag som skulle vara duktig liksom.

Imorn kommer fastighetstjosan och ska rensa där i. Jag hoppas det går!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för din goa kommentar! Du har så rätt, man får fokusera på det positiva. :)



För övrigt förstår jag verkligen att du blev totalt spyfärdig av allt grejs i avloppet och dylikt, fy farao! Och att få upp det över golvet också... Maximal otur. Avlopp är verkligen inte speciellt mysiga.

2010-01-15 @ 00:01:02
URL: http://anna88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0