värmeslag & snattare.


-hej på er! :)

Fasen vad trött jag är alltså. Chefen ringde igår och frågade om jag kunde jobba, vilket jag såklart kunde, så har jobbat idag. Det gick toppenbra hela tiden men de håller ju på och gräver utanför oss och idag skulle de ta bort plattorna utanför utgången, vilket betyder att jag blev tvungen att stänga av utgången. Vid ingången finns det inget handtag för att komma ut, så var tvungen att låta dörren stå öppen hela tiden. Vidare ska inte ac:n vara igång när dörrarna är öppna, vilket alltså betydde att ag var tvungen att stänga av ac:n. Jag stod ut i femton minuter, svetten verkligen rann om mig. Tänk själva.. jobbyxor, linne, skjorta och keps.
Stackars mig. Och stackars all choklad och glass.
Ringde chefen och hon gav mig tillåtelse att sätta på ac:n vid kassan och ta av mig kepsen. Befrielse!
Jätteintressant tänker ni nu.
Men alltså, det var det värsta jag varit med om. Allvarligt.

Linus mötte upp mig på jobbet och när vi kom hem somnade jag i soffan. Så himla typiskt mig alltså.

Just det. Tog min första snattare idag på jobbet. Hemlig gubbe alltså. Hans kompis stod och pratade med mig och hade beställt korv som jag gjorde i ordning. Killarna var fulla/höga och den ena flyttade sig närmare och närmare tuggummihyllan. Jag kollade på honom hela tiden och så tog han ett paket tuggummi och stoppade ner i jeansfickan.
"Och så kan du stoppa tillbaka tuggummipaketet", sa jag.
Hans kompis skrattade åt honom och sa: "Om du ska snatta så kan du inte snatta här fattar du väl. Här har de kameror överallt. Ska du snatta får du snatta på ett snattarställe, inte här!"
De skrattade vidare och gick ut.

Aja, jag funderar på att sova en stund till. Det regnade förut och det blev så härlig luft men nu är det lika varmt igen här inne. Man somnar bara för det är så varmt liksom.
Ursäkta ett väldigt långt och kanske rätt ointressant inlägg. Men det får ni leva med. Vi hörs senare! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

måste bara påpeka att jag har brottats med tåg i 14 timmar så jag tkr mer synd om mig, för vi har ingen som helst ac att kunna svalka oss med!! :P

2010-07-13 @ 20:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0