Underbar dag igår.

Åh, gårdagen alltså.

Började med jobb. När jag slutat så mötte min skatt upp mig utanför jobbet och vi gick hem till Michelle. Hand i hand. Eller, han med armen om mig och jag min om honom. Älskar att gå på det sättet med honom.

Firade Zackes ettårsdag.
Zacke i Michelles knä för kanske åtta - nio månader sedan. Nu är han alldeles vit i pälsen. Hur gullig som helst!

Vi firade ju även Michelle. Lite. ;P Hon fyller år imorgon. Hon hade ordnat med ett quiz om henne för att ta reda på vem som var hennes egentliga riktiga kompis eller va det va. :P Om jag kommit lite tidigare så hade jag fått en stor skål med godis, FÖR JAG VANN! :D Men nu kom jag ju efter att alla andra gått så då fick jag nöja mig med äran. Inte så illa det heller.

Jag, Linus, Michelle, Mathias och grannen Lotta satt och mös i vardagsrummet med rödvin och lite Baileys. Snackade om allt möjligt och skrattade som bara den. Michelle har börjat göra naglar nu och jag ska snart dit och få mina gjorda. Ska bli riktigt kul faktiskt. Har aldrig fått det gjort förut så blir intressant. Ska visa er bild före och efter. Varken ni vill det eller ej.

Rätt sent blev det.. och när det redan höll på att ljusna så promenerade jag och Linus hemåt.

Den promenaden. Det är den mest underbara promenad jag någonsin promenerat. Nu låter jag säkert jättelöjlig men det är faktiskt sant. Allt kändes perfekt. Vi höll om varandra. Fåglarna kvittrade. Det var härlig sommarnatt med en himmel som började ljusna och små igelkottar som sprang över vägarna. Inga bilar ute. Inga ute alls förutom vi två och någon knarkare i parken.
Vi gick genom Stadsparken. Bra idé tänkte vi först. Men när vi kom till slutet av parken så upptäckte vi att de ställt ut vattenspridare ungefär överallt. Linus kollade på mig i en sekund sen tog han min hand och började springa. Jag hade liksom inget annat val än att följa med. Blev slalom genom vattenspridarna. Och gud så jag skrattade och jag kunde inte annat än le där vi sprang mitt i natten för att undvika att bli blöta. Det är så jag önskar någon stod och smygfilmade bakom buskarna för allt kändes precis som en filmscen. På riktigt. ♥

Underbart.

Återkommer snart med ett inlägg om idag. :) Puss & kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0