Kontraster.

2007-04-07

Jag bodde i Kumla. T och jag hade precis flyttat isär. Eller ett tag innan det. Bodde (och stod själv på kontraktet) i min första lägenhet helt själv men min katt Baileys. Stod på egna ben. Min lilla bebis som jag älskade som om jag själv ploppat ut honom.

Jag skulle snart fylla tjugo år. Året då man fick börja gå på systemet själv. Planerade för en fest med mina vänner som skulle hållas i min egna lägenhet.

Jobbade på Café & le. Mitt första riktiga jobb efter studenten. Fick inte sådär jättehög lön men klarade mig med marginaler. Köpte ny dator. Baileys. Sparade pengar. Levde livet. Tyckte egentligen då att jag hade dåligt med pengar men nu i efterhand kan jag säga att jag hade det rätt bra ändå.

Våren var där. Sommaren på väg. Minns när jag cyklade till jobbet och jag kände bara att livet var helt underbart. Bara några saker som kunde vara bättre.... men så är det väl alltid? Man är aldrig helt nöjd.

Man hade sina problem.. men nu tror jag nästan man kan kalla dem för lyxproblem. Jag funderade på om jag skulle försöka hitta ett nytt jobb, flytta till Göteborg.

Idag funderar jag på om jag någonsin kommer få ett riktigt jobb igen, och om jag får bo kvar.

Kontraster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0