Ungdomsboksminnen.

ett inlägg om dagen ska jag väl klara av.......

Hej på er! Känner mig lite halvsliten idag. Blev sent igår och upp sent idag. Började inte förens tolv så kunde ju ändå sova ut någolunda idag. Vaknade ändå svintidigt och hade sen svårt att sova mer.
Mysig morgon i alla fall.

Började så sent idag för att chefen ville lära mig räkna kassan. Så idag har jag räknat kassan hela tre gånger. Första gången var det smått kaotiskt eftersom chefen förökte sköta en full kassa samtidigt som hon försökte förklara för mig.
Andra gången gjorde jag det själv och hon satt bredvid. Tredje gången gjorde jag det heeeelt själv. (okej, jag var tvungen att fråga om en sak) De räknar på ett annat sätt än jag är van vid nämligen...utan att berätta för mycket liksom.

Idag kom förresten självaste Sören Olsson in och handlade av mig. Jag kände igen honom direkt, det gjorde inte min kollega. Jag blev helt till mig. Haha... Tänk ändå, jag har läst alla (tror jag) Bert- och Suneböckerna. Och  som jag legat och skrattat åt deras humor. Minns fortfarande en mening, kanske inte exakt, men ungfär. När Sune köpt ett smycke till sin tjej och ska impa på henne och säga vad det är gjort av så säger han: "Det är gjort av äkta....plåt." Minns jag vred mig i sängen av garv.

Ja, det var väl dagens höjdpunkt. Nu ska jag ta mig en dusch och sen kanske planera vägen till sängen. Hörs och ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0