deklarationskrångel

Jag är seg i bollen idag känner jag. Vaknade när Linus gick upp för att ta sig till skolan och kunde inte somna om. Jag låg bara och tänkte på den där jävla deklarationen. Blev till slut tvingad att stiga upp och ordna med det. Men det ville sig inte alls, så blev tvungen att ta mig till Skatteverket för att prata med dem där.

Klockan tickade och det var en miljon människor i kö före mig. Kanske inte var så konstigt ändå med tanke på att det var sista dagen idag med deklarationen. Finns visst fler som är som jag, som gör allt i sista sekund.
Väl där visade det sig ändå att jag eventuellt kunde göra ändringarna över datorn. Eftersom jag gärna får pengarna innan midsommar så valde jag att ta hem allt igen och försöka hemma.
Sen panik till praktiken, där jag skulle börja om ett par minuter.
När praktiken var slut var det färd hemåt. Men vet ni vad jag upptäcker när jag väl är hemma? Jo, att jag glömt handväskan på jobbet med alla deklarationspapper i. Så. Jävla. Typsisk.
Ringer kollegan som jobbar och ber han rota fram papprena åt mig och läsa upp det väsentliga. Men, jo gott folk, det slutar inte här.... när jag ska ordna med e-legitimationen så vill det inte fungera, vilket betyder att jag ändå måste ta mig tillbaka till jobbet och hämta allt. Göra ändringarna på deklarationen för hand och sen cykla bort till Skatteverket och lämna in pappret.
Nu hoppas jag för allt i världen att jag inte gjort några fel nu. Får man böta då också?

Åh.... jag är trött känner jag. Jobbar öppning imorn vilket känns lite segt eftersom jag är så pass trött som jag är. Men, vafan... kommer hem tidigt då och sen så har vi ju alltid kul på jobbet..... praktiken.

Nu ska jag sluta svamla och kolla på tv en stund. Eller sova. Eller duscha. Jo, duscha och sen sova. Puss & kram

Kommentarer
Postat av: Millan

Man behöver ju faktiskt inte vänta med att deklarera till sista dagen. :P

2010-05-04 @ 14:09:32
Postat av: jennie

klart att jag mena dig! :)

2010-05-04 @ 20:58:55
URL: http://foolie.blogg.se/
Postat av: Sanondra

Millan: hahahaha, vadå.. kan man göra den tidigare? ;P

2010-05-04 @ 21:00:34
URL: http://sanondra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0