Det vill jag ju inte ska hända.

Åh, nu fick jag musiken att fungera! Betyder det att jag måste städa nu? Jag tänkte faktiskt tyst för mig själv att om musiken bara fungerade så skulle jag städa. Jag tror jag till och med tänkte, snälla Gud, gör så musiken funkar så loooooovar jag att städa.

Men det var ju faktiskt jag som fick musiken att funka. Det var ju faktiskt jag som kröp bakom databordet och bytte plats på lite sladdar. Inte Gud.
Faktiskt.
Det var inte Guds förtjänst. Det var min.

Men frågan är om man vågar låta bli.
Jag kanske får nåt riktigt jobbigt straff om jag låter bli. Elva tår. Tre ögon. Jag kanske blir döv så jag aldrig mer kan lyssna på musik.

Hemska tanke.

Nej, nu är det jag som städar!

Band of Horses lyssnar jag på just nu. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0