Skåååååne!

Heeeeeej heeeej haaaaaallååååå!!!

Long time no see!

Jag har lite dötid nu innan jobbet så jag passar på att blogga. :) Linus är hos tandläkaren och jag har precis ätit lite lunch, bestående av ihopknåp. Lite dåligt med pengar såhär i slutet av månaden. Tur jag får pengar på fredag!

Farmor ringde mig idag och påpekade att det faktiskt gått två veckor sedan jag bloggade. Inte är väl det möjligt? Har det gått så lång tid? Say what?
Snacka om att tiden rinner iväg.

Det har varit som vanligt här. Jag har mest jobbat, oroat mig för den där jävla serievåldtäktsmannen och sovit. I helgen hade jag i alla fall långledigt (tre dagar) och då passade jag och Linus på att låna pappas bil för att åka till Skåne och hälsa på Linus mamma.
Eftersom Linus inte har körkort ännu så blev det jag och bara jag som fick köra hela vägen. Jag var lite nervös innan men när vi väl var iväg så släppte nervositeten och tiden bara flög iväg. Trodde det skulle kännas som en evighet i bilen men det gick prima skinka!
Väl nere fick vi ett varmt mottagande och god mat. Jag körde Linus storebror till Klippan. Tänk att jag kunde gått på brottargymnasiet där... men det är en annan historia. :) Både jag och Linus var trötta så vi var inte vakna sådär jättelänge. Istället gick vi upp tidigt på lördagen. Jag, Linus och hans mamma åkte till några vänner till dem i Ängelholm där vi åt frukost på färska frallor. Riktigt mysigt var det! De hade hört så mycket gott om mig, sa de. Gulligaste hunden hade de också. Hon nockade mig så jag flög in i dörren. Snacka om energisk hund! Hehe :) Linus mamma skulle ha med sig ett stort bord och tillhörande stolar med sig därifrån som vi hjälpte henne att få hem.
Vid lunch/tidig eftermiddag åkte jag och Linus in till Helsingborg för att träffa hans farfar. Jag var faktiskt lite nervös men såfort han kom innanför dörren så kunde jag inte annat än le hela tiden och all nervositet släppte. (Vi kom dit innan honom, så vi var själva där med hans dam.) Han bar rock och hög hatt. Med sig hade han en sån stor speldosa på hjul. En sådan man vevar på så det kommer ljud. Pappa sa vad det hette men jag minns inte.
Efter att vi hälsat rullade han in den i vardagsrummet där han skulle spela lite för oss. Jag och Linus stod och höll om varandra och hela jag log hela tiden. Hans farfar hade också ett stort leende på läpparna. Han sa att det verkligen syntes att jag och Linus var kära. Han sa åt oss att vara rädda om varandra. Jag skulle hålla honom i öronen och han skulle ta hand om mig.
Åh, gud vad glad jag är!
När vi skulle gå så ropade de in oss i köket igen. Där fick vi med oss lite presenter. Jag fick tre ringar, lite smink och en lerfigur som matchade en som Linus fick.
Linus farfar följde med oss ner och så gick vi och tog oss en fika innan vi åkte. På fiket köpte han med sig en påse chokladpraliner som vi skulle ha på vägen hem. Så söt!

Jag och Linus åkte vidare mot en annan vän till deras familj där vi mötte upp Linus mamma igen. Där bjöds det på middag och lite lördagsgodis. Vi kollade på film och hade det riktigt mysigt. :)

Väl hemms hos Linus mamma igen så spelade vi lite kort innan det var dags att sova. På söndagen åkte vi hem rätt tidigt. Kändes trist att åka hem. Hade gärna stannat ett par dagar till men jag har ju jobbet som kallar och Linus har skolan.
Vi får åka dit snart igen! :)

Nu har jag jättebråttom! Jag ber om ursäkt för en massa text utan bilder. Jag vet hur tråkigt det är att läsa utan bilder men nu har jag faktiskt inga att bjuda er på.
Måste springa till jobbet nu i alla fall! Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0