Inte den skarpaste kniven i lådan.

För någon dag sedan hade någon av kvällstidningarna en löpsedel där det stod typ: "Nyheten: Micromaten som gör dig smal".

Jag tänkte mycket på det den dagen. Tyckte det verkade himla lurendrejigt. (heter det så? :P) Ingen blir mätt på en pyttebit med mat. Ingen. Tänkte det måste väl vara något piller de menar. Som man hörde när man var lite. "I framtiden kommer alla äta ett piller och det pillret kommer innehålla hela kostcirkeln" Typ. Men då kallar man det inte mat.

Alltså hänger ni med? Jag tänkte att micromat var en liiiiiten liiiiiten matbit. En miniatyrmaträtt. Men de menade ju micromat som i att värma mat i en micro. Inte liten mat.

Ibland känner jag mig himla dum.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, roligt att du accessioserade lite fel;)

Fast det är lätt hänt.. för vem tänker att man blir smal av micromat liksom:S

2011-08-24 @ 08:10:11
URL: http://irlandskan.blogg.se/
Postat av: Sara

Svar: Jaa boka in 1 oktober.. vi lägger ut ett event när det närmar sig.. för just nu är det lite overkill att bjuda in folks.

2011-08-24 @ 08:10:48
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0