tur du inte stod bredvid.

Idag när jag skulle ta cykeln hem från jobbet upptäckte jag att det var något konstigt på min sadel. Det såg ut som sadeln hade dragit åt sig bomull från en tröja. Alltså massa små.. sånt där. Och de satt fast. Jag gnuggade med handen. Men det satt kvar. Stoppade ner huvudet för att syna noga. Ögat ungefär tre centimeter från sadeln eftersom jag är sjukt närsynt. Det såg ut som om man kunde blåsa så skulle det lossna, men nej. Jag tog lite saliv på fingret och gnuggade mer. Det satt kvar.
Skitsamma tänke jag.

Stoppade in nyckeln för att låsa upp cykeln.

Men då funkar inte låset!?!

Det är då jag upptäcker att jag står vid fel cykel. Förstå pinsamt!?! Jag drog snabbt och smidigt ut nyckeln och kollade mig snabbt om axeln för att se om någon lagt märke till min tabbe. Kusten var klar.

Min cykel stod typ tre cyklar bort.

Varsågod du främlingscyklist. Jag försökte göra rent din sadel men det gick inte. Tur du inte såg mig.

Kommentarer
Postat av: TinA

HAHAHA! :D det hade vart något att se :P

2011-08-24 @ 12:53:03
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0