Bildregn från Ias årliga "kräftskiva".

God morgon för andra gången idag. Usch och fy så "bra" jag mått idag. Lindas årliga kräftskiva var igår det och det var lika trevligt som vanligt. Vi sov i mitt enmannatält, jag och Björn. Det tältet är asbra om det inte regnar - och soooom det har regnat inatt. Sov bara ett par timmar totalt för resten av tiden gick åt till att inte frysa ihjäl, somna om och hålla värmen. Vaknade på förmiddagen nångång och då öste regnet ner. Våra kuddar var dyngsura och Björns sovsäck som legat mot tältet var också dyngsur. Våra skor hade vi glömt utanför ingången så de kunde vi typ vrida ur. När vi vaknade ville jag bara hem till min säng och lägga mig och sova men så kom man på att man var i Åsbro och var tvungen att vänta på att alkoholen skulle gå ur blodet så man man kunde köra igen. Dumt att chansa.
Jag snodde en idé från Linda och satte plastpåsar på fötterna och sen ner i skorna, så slapp jag gå i strumplästen. Asbra.

Ja, det var kul. Men tills nästa år ska tydligen Björn köpa ett nytt tält. Mitt dög tydligen inte. :P

Och jag har inte bett om lov att få lägga upp alla bilder så säg till om någon ska bort!


Mange och Linda sitter och väntar på ankommande gäster.


Eleni, Elin + hundvalp och Jensen. Elenis hund fick valpar för ett tag sedan och både Elin (och Mange) och Jensen har köpt valp av Eleni. Hängde ni med?


Vi var där först. Fast allra först var jag, Björn, Linda och Millan. Vi kämpade med partytälten, stolarna och borden så det ens kunde bli någon kräftskiva.


Elin ropade "får jag låna din mobil!" och tog detta kort. Prince, Kung, King, King.


tältresande.


Kan vara "årets bild". Jag dör av skratt.


Jag hjälpte faktiskt också till. ;P


Det är sällan man lyckas ta ett seriöst kort på Mange. Millan gav det i alla fall ett försök.


Jag föröskte ta kort på allt folk men min kamera ville hellre fokusera på grillröken.


Haha, Millan blev i alla fall bra på denna bild.


Vi blev ett litet gäng ändå.


grilla! :D


Det var ju kräftskiva. Jensen åt i alla fall kräftor.


Jensen var inte så full som han såg ut att vara. Han var fullare! Haha, näää.. :D Jensen var helt lagom onykter.


Björn, Andrej och Emmelie....s hand.


Hahahahahahha, dör!


Jag undrar lite vad jag gör på denna bild.


Stolarna räckte inte så jag fick dela med Bjoern.


Emmelie var törstig. :)


Sen lekte vi Irländsk julafton. Det är när man är två lag som springer stafett och ska snurra med pannan mot en kort pinne som står på marken.


Man blev rätt snurrig. Jag trodde jag var asnära bytet och slängde mig på magen för att komma i mål. Tydligen hade jag rätt långt kvar. Tydligen hade jag bara sprungit ett par steg.

Ja, det var väl det hela. Jävligt kul men natten var hemsk. Fan vad kallt det var! Nästa år tar jag med mig långkallingar och mössa.

Kommentarer
Postat av: Sara

Såg mysigt ut på kräftskivan;)



Haha, diggar hur Emelie löste sin "törstighet":)



Svar: Neej så gamla fester är det inte.. har ju inte vart så duktig på att fota nånsin.. men det kändes på tiden att skriva lite om fester som varit;)



Jaa jag ser oxå fram emot förlovningsfesten;)

Fast Henke verkar börja vilja dra sig ur:S

Han får ju minnsan stå sitt kast tycker jag;)

2011-08-09 @ 13:18:00
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0