Figarobusen har brutit det andra benet.

Guten morgen, mein reiders.

Okej, jag vet inte vad läsare heter på tyska, så jag improviserade lite.

Jag är dyngtrött. Vaknade runt 05 inatt av en stor duns och ett följande kattskrik. Flög liksom ur sängen och förstod direkt att det hänt någon av katterna något.

Figaro hasade runt på golvet och fräste när jag kom nära. I köket låg en stor blomkruka på golvet så jag plusade ett och ett och drog slutsatsen att Figaro brutit benet. Igen.

Vi fick tid hos veterinären klockan tio och då röntgade de hans ben och höfter.
Mycket riktigt så syntes det att tre ben av fyra inuti vänster baktass var av.

Nu har han blivit omplåstrad med bandage som han ska ha som stöd. Det ska han ha tills han själv biter bort det. Utöver det ska det få läka av sig självt. Benen där är visst så små så det är problematiskt att operera. Om en vecka ska vi tillbaka på kontoll igen.


Utmattad Figaro och en orolig kompis i bakgrunden.

Nu ligger han här bredvid mig och är fortfarande helt borta efter allt lugnande han fått. Men något som höll på att få mig att börja tjuta nyss var när han vaknade till och försökte gå iväg men ramlade omkull. Jag och Björn tänkte att han kanske behöver kissa, så jag bar honom till kattlådan. Väl där ramlar han ihop igen, så jag bär honom sittandes i kattlådan och han kissar så duktigt. Då brast det nästan för mig.

Nu får min lilla kille vila lite mer. Sen ska jag ta hand om honom så mycket jag bara kan. ♥

Kommentarer
Postat av: TinA

Sånt här skär i hjärtan på en, speciellt när man själv har egna katter och bara tanken att de skadar sig.. :( hoppas han läker sig fort och att det går utan problem! :(

2011-11-17 @ 15:27:22
URL: http://egoism.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0