veckans bästa:

En kund  ~ 18 kommer in för att handla snus.

Jag: Vilket snus vill du ha då? Det finns en del att välja på....
Kunden: Granit Maxi Lös hette det.
Jag: Vi har inget snus som heter så. Men vi har snus som heter Granit Maxi eller Granit Lös.
Kunden: Nej, det skulle heta Granit Maxi Lös.

Jag: Ja, inget vi har som sagt.

Kunden: Aja, jag tar väl en Granit Lös då.

Jag tar legitimation och allt sånt där.

Kunden går ut och jag följer efter till dörren och ser han pratar med en kille i ungefär samma ålder. Så kommer kunden tillbaka och säger att han ska ha Granit Maxi istället. Jag gav han pengarna tillbaka.

Jag: Har din kompis legitimation också eller?

Kunden blev helt ställd. Stirrade typ på mig och stammade fram: Öh, det blir inget.

Sen kom han tillbaka en stund senare och sa: Men jag gav dig ju femtio kronor..
Jag: Ja, första gången så fick du ju växeln tillbaka och andra gången fick du resterande pengar tillbaka.
Kunden: Jaaa, juste. Öööh. Bröööl.

Okej, det sista sa han inte exakt så. Men ni fattar. Det roliga var att han kom in dagen efter och skulle handla av min kollega. Jag såg honom och gick fram till kassan för att se om han skulle handla ut igen. Då säger han helt självmant: Ja, idag ska jag inte handla ut i alla fall.
Haha, så himla kul.

Kommentarer
Postat av: resume service

))) Customers are very funny sometimes)

2011-10-02 @ 09:04:41
URL: http://cvresumewritingservices.org/
Postat av: Sara

Hehe, ja han insåg ju iaf att det inte var lönt.

Om man ska köpa ut bör man ju iaf ha koll på vad;)

Fast skön han va i slutet;)

2011-10-04 @ 01:20:43
URL: http://irlandskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0