stirrstrirrstrirr

hej på er!


Satt precis på balkongen en sväng men valde att gå in och sätta mig i soffan istället. Som om jag inte suttit där tillräckligt idag liksom. Har inte gjort något annat. Fast jo. Det har jag.
Saker jag gjort idag:
  • tvättat en maskin tvätt.
  • ska strax slänga in den i tumlaren.
  • plockat ur diskmaskinen.
  • lagt i ny disk.
  • diskat den.
  • eller, maskinen diskade den.
  • ska strax plocka in disken i skåpen.
  • badat.
  • suttit i soffan och tittat på "Deadliest catch".
  • suttit i soffan och tittat på "tv-shop", under okänd tid.
  • en rätt lång lista.
  • fan, va saker jag gjort!
  • den tar aldrig slut!

jaja.

Är inte det ett himla konstigt fenomen egentligen. Det där med tv-shop. Det är ju det mest ointressanta man kan titta på, men ändå fastnar man där. Stirrar med stora ögon. Lyssnar på det briljanta erbjudandet som man ändå inte tror på. Man kommer på sig själv efter vad som känns som fem minuter (vilket i själva verket är en halvtimme) med att liksom stirra maniskt på tv:n. Gärna med öppen mun.

Snälla. Säg att det inte bara är jag.


Kommentarer
Postat av: TinA

jag tycker det är fascinerande hur jag tar livet av mig själv på gymmet, typ springer på löpbandet eller cyklar och badar i svett; så kommer tv-shopen upp på tv-rutorna och pratar om hur lite tid man behöver ägna sig åt deras mojänger. Jag blir väldigt sugen på att skaffa nån grej, likt förbannat är jag kvar och springer/cyklar. VARJE GÅNG händer det 0.o

2012-06-11 @ 16:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0