Coldplay på Stockholm Stadion

Alltså. Jag är fortfarande i extas. Tror det blir mer för varje dag nu. Det där med att vara i extas alltså. Det börjar väl sjunka in först nu att jag för sjutton precis varit på världens bästa konsert med det bästa bandet någonsin. Just då så förstod jag nog inte. Eller, jag förstod ju. Men det var så otroligt. Jag har ändå väntat på den 30 augusti i över 6 månader. Ni förstår. Visst gör ni? Ja, jag är fanatisk. ;P
 
Tänkte i alla fall dela med mig av lite videoklipp. Tre av mig själv och resten från andra. Jag själv får gåshud varje gång jag ser dom. Och jag har redan sett dom trettio gånger vardera. Ungefär.
 
Till att börja med har vi denna. Filmad av mig. Inte deras bästa låt enligt mig, men bara denna och en till jag lyckades fånga hela låtarna av.
 
 
Sen har vi denna. Bara slutet av låten, men det var så sjukt maffigt. En av deras bästa låtar och fjärilskonfetti över hela stadion. Gåshud delux! Också filmat av mig. (Eller Björn)
 
Sista videon filmad av mig är denna. Min absoluta favoritlåt av alla Coldplays låtar. Fix you. När den började spelas var jag tvungen att hålla andan en stund för att inte börja gråta. Den här låten ska jag tatuera in ett citat ifrån med. "Lights will guide you home". Våga inte copycata! Den är såååååå fin!
 
I nästa video är det tre låtar. Viva la Vida, Charlie Brown och Paradise. Visar stämningen väldigt fint. Alla fick ju armband, som blinkade i takt till musiken. Ännu mer gåshud! Såååååå fint!
 
 Paradise spelades hela två gånger. De spelade in en video i en kampanj mot cancer. Så om ni spolar fram till 04.44 i klippet under kan ni se det. Det var sånt hiiiimla tryck på publiken andra gången den spelades. Den videon skulle komma ut i nästa vecka. Ser verkligen fram emot att se det!
 
Har ni tittat? Åååååååh, vill tillbaka igen! Ska boka igen till nästa gång de kommer och då SKA jag stå allra längst fram. Ska fan tälta utanför arenan om det är så. ;)
 
Någon som vill med?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0