Hej från Kaggebo

Det är en mulen och faktiskt lite halvtrist dag idag. Det är tråkigt när man blir så påverkad av vädret. Fast å andra sidan finns det ju andra saker man kan göra när det regnar, som man inte gör annars när solen är framme. Som tex fiska.
Vi har fiskat en heeel del denna vecka. Älskar det. En morgon gick vi upp innan solen för att trolla. Den morgonen och förmiddagen hade vi en himla fiskelycka. Björn fick en stor gädda, jag fick två eller tre smågäddor och en stor som linan gick av på.
 
 
 
 
Nu har vi varit in till Valdemarsvik och investerat i en rejäl fiskelina istället för den där standarden som man fick med från början. Så nu jäklar kan vi fiska alltså.
 
Älskar solnedgången, soluppgången, månuppgången och allt sånt där fint som vi inte ser hemma. Allt sånt finns här. Och mina ögon bara njuter och allt jag ser känns ännu finare än det jag såg sist. Se här bara:
 
 
Ser ni månen?
 
 
Mina ögon dör finhetsdöden. Finhetsskalan går liksom sönder.
 
Så jag har det rätt bra ändå. Klagar definitivt inte. Nu ska vi iväg och fiska igen tror jag. Får passa på i det halvbra vädret. Puss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0