Börjar känna mig stressad.

Halloj!
Alltså jag har inte bloggat på en evighet verkligen. Och så loggar jag in här och ser att jag haft mellan femtio och hundrafemtio läsare VARJE dag. Tex den 29 maj hade jag 134 unika besökare!(???) Vilka är ni?? Jag har ju inte ens skrivit något.
Aja. Sitter klarvaken mitt i natten och kan bara tänka på en enda sak just nu. Bröllopet. Så fort jag blundar så kommer jag på något nytt jag inte får glömma. Skojar inte när jag säger att min mobil är FULL med bröllopsgrejer.
 
Börjar känna mig superstressad över att det är mindre än två månader kvar och vi har så mycket pyssel kvar som måste göras.
 
Vill ni se vår to do-list? Den är lite retuscherad eftersom det inte är särskilt kul om jag avslöjar för mycket för er. (Allt avslöjande pyssel är borttaget)
x = klart
/ = pågående/typ klart
  = Skynda skynda!
 
[x]    📌 7-5 MÅNADER INNAN:
[x]    Bestäm datum 1⃣4⃣0⃣8⃣0⃣4⃣
[x]    Boka vigsellokal 💒
[x]    Boka festlokal 🏡
[x]    Gör en budget 💸
[x]    📌 6-5 MÅNADER INNAN:
[x]    Bestäm bröllopets stil, samt klädsel
[x]    Gästlista 👤👥👤👥
[x]    Boka catering/restaurang 🍴
[x]    Bestäms meny 🍴
[x]    Kolla upp alkoholserveringslag
[x]    Boka fotograf 📷
[x]    Åk till Tyskland och shoppa alkohol 🍷🍺🍸
[x]    Boka bröllopssvit till bröllopsnatten 🏩
[x]    Utse toasmaster / brudtärna-or / best-man / ringbärare
[x]    Ordna inbjudningskort 💌
[x]    Köp fina frimärken 📯
[x]    Skicka inbjudningskorten📮
[  ]    📌 5-3 MÅNADER INNAN:
[x]    Sök hindersprövning hos Skatteverket 🔱📑
[x]    Beställ namnbyte från Skatteverket 📑
[/]     Beställ ringar💍 (Björns kvar)
[/]     Beställ bröllopstårta 🍰
[  ]    Göra tårtställning 🎂
[x]    Beställ blommor 🌸
[x]    Boka frisör 💇
[x]    Boka make-up artist💄
[  ]    📌 3-2 MÅNADER INNAN:
[x]    Skriv önskelista📝
[x]    Boka bartender 🍹
[  ]    Köp sista alkoholen på Systembolaget. 🍷
[  ]    Köp drinktillbehör.
[  ]    Boka solist till vigselakt 🎤
[/]     Bestäm ingångslåt 🎻
[  ]    Bestäm solosång 🎤
[  ]    Bestäm psalmer 📖
[/]     Bestäm utgångslåt 🎹
[  ]    Tala med kantor och präst och bestäm musiken till vigseln 🎼
[/]     Musik till festen 🎶
[  ]    Musik till middagen
[x]    Prova ut & köp bröllopsklänning👰
[x]    Prova ut och köp kostym🎩
[x]    Kläder till best-man ?/ brutärna ✔️/ ringbärare ? 👗🎀
[  ]    Prov ut och köp underkläder 👙(Sandra)
[  ]    Prova ut och köp underkläder 👖(Björn)
[x]    Prova ut och köp skor 👡 (Sandra)
[x]    Prova ut och köp skor👞 (Björn)
[  ]    Börja fundera på bordsplacering
[x]    Gör bröllopshemsida 💻
[x]    Köpa stativ till kameran!
[  ]    Ramar
[  ]    Servettringar
[  ]    Stolsöverdrag
[  ]    Ljushållare
[  ]    Karaffer
[x]    Göra pompoms 🍥
[  ]    Ordna drinkbiljetter
[  ]    Vickning🍖
[/]     Gör nödlåda 🆘
[  ]    📌 2-1 MÅNADER INNAN:
[x]    Bardisk
[x]    Fixa kyl till alkohol
[x]    Ordna menykort📓
[/]     Ordna festprogram📓
[  ]    Ordna vigselprogram📓
[/]     Ordna bordsplaceringskort📓
[/]     Måla väggen
[  ]    Preliminärboka bordsplaceringen
[  ]    Träffa prästen för 💒 vigselsamtal samt genomgång av vigselakten
[  ]    Bekräfta alla bokningar
[  ]    Hämta vigselringarna💍
[x]    Bestäm drinklista 🍷🍹🍸
[  ]    Informera cateringfirma om antal gäster 👤👥👤👥
[  ]    📌 3-1 VECKOR INNAN:
[  ]    Prova klädseln en sista gång för eventuella ändringar
[x]    Köp gästbok📖
[  ]    Gå in skorna👣👡
[  ]    Boka bröllopsannons?📰
[  ]    Gör provuppsättning hos frisören👸
[  ]    Gör provsminkning💄
[  ]    Spika bordsplaceringen
[  ]    Fixa naglar💅 / spray-tan💩 / färga utväxt💆
[  ]    Genrep med präst och brudfölje i kyrkan. 💒 Lämna vigselintyg 📄till vigselförrättaren.
[  ]    Packa inför bröllopsnatten 🎒
[/]     Boka transport till kyrka-festlokal och från festlokal till bröllopssvit för bröllopspar 🚖🚗
[  ]    Bestäm och boka bröllopsresa ✈
 
Nä, nu MÅSTE jag sova. Är ju trots allt en dag imorgon också. Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0