här har det hänt grejer...!

..Yes, har ju faktiskt inte riktigt hunnit med/orkat blogga något på ett par dagar nu.. och det har hänt en hel del.. i alla jämfört med hur mycket som brukar hända här.

Ja, en snabb uppdatering då.
Lördag: Åkte hem svärmor och grillade. Dit kom även Os bröder och brorsöner osv.. Gott som bara den var det. Hon hade gjort en egen blandning.. kanske är snodd från någon annan, vad vet jag? iaf, med fetaost, crème fraîche och lite keso. Mums! Och jag tycker inte ens om keso i vanliga fall.
Så fick vi träffa lilla Adam igen. Han hade lite magknip så han var lite kinkig till en början.. men sen somnade han och sov hela eftermiddagen.

Söndag: Pappa ringde mig strax efter att vi vaknat och frågade om det gick bra om han och Christian kom i alla fall, som dom hade sagt först men sen sa att dom inte skulle men nu gjorde ändå. Ja. Så de kom hit i några timmar. Vi fikade lite och satt och pratade lite grann. Tiden gick alldeles för snabbt tyckte jag för de var tvugna att åka hem ganska snart. De hade ju ett par timmar resväg hem också.. Väldigt trevligt med lite besök faktiskt, speciellt av några man håller så kärt. Önskar det kunde hända aningen oftare.
Pappa hann i alla fall med att berätta att min farbror och hans, vad säger man, sambo? de har barn och är förlovade.. i alla fall. De har gått och gift sig (!) på Arlanda! Bara deras föräldrar och barn som visste om det. Alltså min farmor och farfar. Jag vet inte så många detaljer än, men de skulle till Kroatien och är där nu. Så måste de ju dragit dit en präst och bröllopsklänning och frack och allt? Ja, herregud. Lite romantiskt galet är det allt.

Måndag
: Jag får ett sms av pappa där det står att han varit hos doktorn angåande sin hosta och fått veta att han har lunginflammation. Så nu äter han medicin. Lilla pappa.. har hostat sen i vintras! Hoppas han blir bra nu i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0