Luffaren Sandra

Idag var jag luffare och pantade burkar och flaskor.
Det är ju bra för miljön men det var inte därför jag pantade. Anledning nummer ett var för att jag skulle kunna handla lite mat.
Anledning nummer två var för att skåpet var så fullt att varje gång jag öppnade skafferidörren så åkte det ut massa och när jag kastade in de som åkt ut så åkte det ut tre nya.

89:- blev det i alla fall. Så hade jag 73:- i skrot. Gick där inne och plockade i korgen, räknade på mobilen hur mycket det gick på. När hälften var införskaffat så märkte jag att pengarna inte skulle räcka till allt så därför fick jag plocka bort det dyraste och mest onödiga, vilket var osten. Nu har jag fyra kronor kvar tills jag får lön nästa månad. Plus 37:- på kortet, får ut 100:- om jag tar ut kontanter i automaten. yeey. Känn min ironi.

Men jag klagar inte. Det kunde varit värre.. Eller hur? visst kan det vara värre?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja, det kunde varit värre!...Man lär sig att glädjas åt saker och ting mer när man får kämpa lite :)kram gumman ;)

2009-10-18 @ 19:06:13
Postat av: mange

säg till om du behöver låna lite pengar till mat, kan ju vara svårt att överleva på 100kr :/

2009-10-18 @ 19:26:24
Postat av: Sandra

Svar till Mange: Tack, ska försöka få ihop det ändå. :) men tack!

2009-10-18 @ 23:00:17
URL: http://sanondra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0