Snälla tomten?! | uppdaterat!

En del av mig dog verkligen i samma stund som jag upptäckte att min kamera inte mer gick att starta. Vad ska jag nu sysselsätta mig med när jag har tråkigt? Vem ska nu agera vimmelfotograf på fyllan? Och vem ska nu tortera alla människor och leka paparazzi? Hur ska jag nu kunna föreviga min och mina katters vardag? Jag undrar bara, vem?

Min kamera vill verkligen inte återuppleva (heter det så?). Har försökt på alla sätt och vis nu men den har verkligen bestämt sig för att kola vippen. Inget bra. Inget bra alls. Jag är uppriktigt sagt ledsen.

Minns den dagen jag fick den/dig (låtsas jag skriver direkt TILL kameran nu) det var en vacker junidag. Solen sken, jag hade precis tagit studenten. Jag fick Dig alltså i studentpresent. Året var 2006, alltså så hann Du i alla fall bli rätt gammal.. för en kamera. Jag minns jag tog massa kort på en gång. Utan Dig hade jag inte haft några minnen alls från studenten i form av bilder. Förutom de bilder min släkt tog då...

Ja, det var trevligt att lära känna dig och du var ta mej fan en jävla bra kamera! Må du vila i frid!

Men, nu har jag varit ute och kikat lite på siba och hittat dessa kameror. Tycker den där högra ser fräsh ut. Om Tomten läser detta så önskar jag mig en sån i tidig julklapp! Jag har inte ätit min gröt MEN jag har tvättat mig bakom öronen OCH jag åt upp ALL mat idag!



Uppdaterat: Hihi, glad Sandra här. Den funkar igen! Och nej, jag vill inte gå in på vad felet var.

hallelujah

Kommentarer
Postat av: Fredric

Slut på batterierna? ^^

2009-10-02 @ 11:00:44
URL: http://fredricjacobsen.blogg.se/
Postat av: Sandra

svar till Fredric: men ha ha, så dum är jag väl inte?

2009-10-02 @ 12:26:51
URL: http://sanondra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0