100% partybåt - i Riga - del 1 av 3.

På söndag morgon lade m/s Romantika till i Riga. Vi promenerade såklart ut för en promenad på stan. Min första åsikt om Riga var att det liknade Tallin, men när vi kom närmare stadskärnan blev det finare. Lite likt Stockholm.


Båten.


Promenad mot staden.


Spårvagn. Den stannade där, mitt i vägen, så fick folk stiga på och av.


Lite övervakningskameror. Räckte inte med en.


Det här huset var det mest fallfärdiga vi såg. Vad säger ni? Köpa?


Fina hus och alla människor gick omkring med stora pälsar och pälsmössor.


En del byggnader var väldigt fint målade och utsmyckade.

också fint utsmyckad byggnad.


Folket på en gata mitt i Riga.


Mitt på ett torg hade de ställt upp en stor isbana där folk åkte skridskor.


Vi hittade en stor park där det stod en massa megasnögubbar. Tyvärr var de inte gjorda av snö utan av glasfiber. Tror jag.

Snart kommer del 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0